ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

صرافی پنگولین چیست؟ آموزش کار با صرافی غیرمتمرکز Pangolin

اولانچ از ماشین مجازی اتریوم (EVM) پشتیبانی می‌کند. این ماشین مجازی به کاربرانی که اتریوم دارند اجازه می‌دهد که توکن‌های خود را به صورت فوری و ارزان مبادله کنند. ارز دیجیتال PNG توکن بومی این صرافی است که ویژگی‌های حاکمیتی نیز دارد.

ارز دیجیتال PNG

پی‌ان‌جی (PNG) توکن بومی پلتفرم Pangolin exchange است. از این توکن برای مدیریت فرآیندهای صرافی استفاده می‌شود. در حال حاضر توزیع توکن به طور کامل از طریق استخرهای نقدینگی انجام می‌شود. مرحله استخراج نقدینگی تا زمانی که فرآیندهای مربوط به استخرهای نقدینگی تغییر نکند یا طرحی جایگزین ارائه نشود، فعال باقی خواهد ماند.

طرح جایگزین باید توسط اکثریت جامعه صرافی پنگولین مورد پذیرش واقع شود. اعضای جامعه می‌توانند با ارائه پیشنهاد فرآیندهای فعلی را به چالش بکشند. در نهایت جامعه پنگولین باید تصمیم بگیرد که استخرهای نقدینگی استخراج را اضافه یا کم کند یا توکن‌های PNG را چگونه توزیع نماید.

در صفحه قیمت لحظه ای Pangolin می‌توانید قیمت ارز دیجیتال Pangolin و توکن PNG را مشاهده کنید.

۹۵ درصد از کل عرضه توکن PNG از طریق استخراج بوده و ۵ درصد دیگر نیز به شکل ایردراپ (Airdrop) بین کاربران توزیع شده است. برای ذخیره، خرید و فروش این رمزارز می‌توان از کیف‌پول‌های متامسک و اولانچ استفاده کرد.

مدیریت کارمزدها در صرافی پنگولین

جامعه پنگولین توانایی توزیع و مدیریت کارمزدهای این پلتفرم را دارد. این سیستم توزیع، ۰.۰۵٪ از تمام درآمدهای کارمزد را به یک آدرس مشخص منتقل می‌کند. کارمزد انتقال، ۰.۳۰ درصد مبلغ معامله و همیشه ثابت است اما سپرده‌گذاران و تأمین‌کنندگان نقدینگی تنها تا ۰.۲۵ درصد از این کارمزدها را دریافت خواهند کرد.

این الگو به جامعه پنگولین فرصت می‌دهد که سرمایه‌هایی را برای حمایت از طرح‌های توسعه و پیشرفت شبکه به دست آورد. زمان بلوکه شدن سرمایه در سیستم توزیع کارمزدهای صرافی پنگولین سه ماه است. بدین ترتیب هر کارمزد پس از ارسال به بخش‌های مختلف تا ۹۰ روز غیرقابل برداشت است.

 

۱۰ درصد از کل عرضه توکن‌های PNG در گردش برای ارائه پیشنهادات حاکمیتی اختصاص می‌یابد. جهت تصویب طرح، باید اکثریت اعضا (بیش از ۵۰ درصد) موافقت خود را اعلام کند. این مقدار نباید از ۱۵ درصد کل عرضه در گردش توکن PNG کمتر باشد. در صورتی که هر دو شرط به درستی رعایت شود، طرح اجرا خواهد شد. زمان رأی‌گیری ۷ روز خواهد بود و در صورت تصویب طرح، اجرای آن ۲ روز به طول خواهد انجامید.

این قرارداد هوشمند به اعضای جامعه پنگولین اجازه می‌دهد که طرح‌های جدید را پیشنهاد کنند، در فرآیند رأی‌گیری شرکت نمایند و در نهایت پیشنهادات تأییدشده را اجرا کنند.

سپرده‌گذاران از طریق مشارکت در فرآیندهای پرداخت و پردازش شبکه Pangolin می‌توانند ارز دیجیتال PNG دریافت کنند. این پاداش از محل دریافت کارمزدهای تراکنش‌ها تأمین می‌شود.

کارمزدها در صرافی غیرمتمرکز پنگولین

برای استفاده از خدمات Pangolin exchange نیاز به کیف‌پول متامسک خواهید داشت. کیف‌پول متامسک (MetaMask) مقدار کارمزد را در بستر آوالانچ با واحد اتریوم مشخص می‌کند. کارمزد شبکه اتریوم گس (Gas) نامیده می‌شود. با این حال توکن مورد استفاده برای پرداخت کارمزد در هنگام استفاده از شبکه AVAX خواهد بود. برای محاسبه هزینه ریالی یا دلاری کارمزد، باید تعداد واحدهای AVAX پرداخت شده را در قیمت فعلی این توکن ضرب کنید.

چرا در صرافی پنگولین (PNG) سرمایه‌گذاری کنیم؟

همان طور که ذکر شد، این صرافی غیرمتمرکز سه مزیت بسیار مهم را به کاربران ارائه می‌دهد.

معاملات سریع و ارزان

از آنجایی که صرافی غیرمتمرکز پنگولین در بستر آوالانچ توسعه داده شده است، امکان تبادل سریع دارایی‌ها وجود دارد. در عین حال کارمزد تراکنش‌ها تنها چند سنت خواهد بود. در نتیجه کاربران می‌توانند از سرعت بالا و هزینه اندک مبادلات مالی لذت ببرند.

علاوه بر این، صرافی پنگولین شفافیت بسیار زیادی در فرآیندهای انجام تراکنش‌ها دارد. کاربران به راحتی می‌توانند آدرس کیف پول طرف معامله را شناسایی و الگوهای مربوط به محاسبات تراکنش‌ها را بررسی کنند.

توسعه جامعه‌محور

علاوه بر قابلیت‌های فنی مثال‌زدنی، صرافی پنگولین یک اکوسیستم جامعه‌محور محسوب می‌شود. توکن بومی PNG اعضای جامعه را قادر می‌سازد که فرآیندهای توسعه محصول را به طور کامل هدایت کنند.

توزیع توکن منصفانه

اکوسیستم پنگولین دارای یک مدل توزیع توکن ۱۰۰٪ متمرکز بر جامعه است. همه توکن‌های بومی این صرافی مستقیماً بین اعضای جامعه توزیع می‌شود و هیچ سهمی به تیم توسعه، مشاوران، سرمایه‌گذاران پروژه و سایر افراد وابسته به پروژه نمی‌رسد.

راه‌اندازی و تأمین مالی کیف‌ پول اولانچ با توکن AVAX

برای کار با صرافی پنگولین به کیف‌ پول اولانچ، کیف پول متامسک و توکن AVAX نیاز دارید. با مراجعه به آدرس wallet.avax.network و کلیک روی گزینه Create New Wallet می‌توانید کیف‌ پول خود را در بستر اولانچ بسازید. توکن AVAX را نیز می‌توانید از صرافی‌های مختلفی تهیه کنید. لیست این صرافی‌ها در وب‌سایت CoinMarketCap قابل مشاهده است.

پس از آنکه توکن AVAX را خریداری کردید، دارایی را به کیف‌ پول Avalanche ارسال کنید. آدرس دریافت آواکس با عبارت x-avax1 شروع می‌شود. پس از انتقال موفقیت‌آمیز توکن‌های آواکس، می‌توانید راه‌اندازی متامسک را شروع کنید.

راه‌اندازی کیف پول متامسک

برای این کار افزونه MetaMask را برای مرورگر خود دانلود و نصب کنید. توجه داشته باشید که این افزونه در مرورگرهای Chrome ،FireFox ،Brave و Edge پشتیبانی می‌شود.

سپس باید کیف‌پول اتریومی ایجاد کنید. اگر قبلاً کیف‌ پول ساخته‌اید، به کمک عبارت Seed می‌توانید آن را بازیابی کنید. اگر هم کیف‌ پول اتریومی ندارید، روی گزینه Create a Wallet کلیک کنید. رمز عبور و عبارت Seed را حتماً به صورت کتبی یادداشت و آن را به شکلی مطمئن ذخیره‌سازی کنید. این دو رمز، کلید دستیابی شما به دارایی‌های دیجیتال خواهد بود. پس از ایجاد حساب کاربری می‌توانید از این کیف‌ پول برای انجام تراکنش‌ها در بستر آوالانچ استفاده کنید.

متصل کردن متامسک به اولانچ

بدین منظور روی منوی کشویی کیف‌ پول متامسک کلیک و گزینه Custom RPC را انتخاب کنید.

در صفحه جدید فیلدهای خالی را مشاهده خواهید کرد. برای پر کردن این فیلدها از عبارت‌های زیر استفاده کنید.

Network Name: Avalanche Network

:New RPC URL

https://api.avax.network/ext/bc/C/rpc

ChainID: 0xa86a

Symbol: AVAX

:Explorer

https://cchain.explorer.avax.network

حالا ارز دیجیتال PNG را به کیف‌پول متامسک خود اضافه کنید.

برای اضافه شدن رمزارز پنگولین به لیست توکن‌های متامسک، ابتدا روی Add Token و سپس روی Custom Token کلیک کنید.

اطلاعات زیر را در فیلدهای صفحه جدید وارد کنید تا کیف‌ پول بتواند توکن را شناسایی کند.

:Token Contract Address

 0x60781C2586D68229fde47564546784ab3fACA982

Token Symbol: PNG

حال روی گزینه Next کلیک کنید. پس از چند ثانیه توکن پنگولین به کیف‌پول متامسک اضافه خواهد شد.

زمان آن رسیده است که کیف‌ پول متامسک و آوالانچ به یکدیگر متصل شوند و انتقال دارایی را انجام دهند.

بدین منظور به آدرس wallet.avax.network بروید و سپس وارد کیف‌ پول Avalanche خود شوید. در سمت چپ، لیستی از گزینه‌ها را مشاهده خواهید کرد. روی گزینه Cross-Chain کلیک کنید.

در قسمت بعد C Chain (Contract) را به عنوان زنجیره بلاکچین مقصد انتخاب کنید.

حال می‌توانید مبلغ مورد نظر را جهت انتقال توکن به کیف‌پول متامسک وارد کنید و با کلیک روی گزینه Confirm، عملیات انتقال را انجام دهید.

برای ارسال توکن‌های آواکس از کیف‌ پول آوالانچ به کیف‌ پول متامسک مراحل زیر را طی کنید. این توکن‌ها جهت پرداخت کارمزدها در صرافی پنگولین استفاده خواهند شد. در ابتدا از منوی سمت راست گزینه Send را انتخاب کنید.

روی عبارت C Contract به عنوان زنجیره منبع کلیک کنید.

آدرس کیف‌ پول متامسک خود را در قسمت To Address کپی کنید. سپس تراکنش‌ را تأیید کنید تا انتقال دارایی انجام شود.

حالا توکن‌های آواکس لازم جهت پرداخت کارمزدها در کیف‌ پول متامسک شما موجود است و می‌توانید کار با بستر اولانچ و صرافی پنگولین را شروع کنید.

سخن پایانی

صرافی پنگولین یکی از بهترین بسترهای غیرمتمرکز جهت خرید و فروش توکن‌های اتریومی است. این پلتفرم که در شبکه آوالانچ توسعه داده شده است، می‌تواند معاملات مبتنی بر اتریوم را با سرعت بیشتر و کارمزد کمتری انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا