ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

۱۰ رمزارزی که سال ۲۰۲۲ به اوج خود خواهند رسید!

۱. بیت کوین

بیت ‌کوین هنوز محبوب‌ترین ارز دیجیتال است و مومنتوم قیمت آن تاثیر زیادی بر بقیه بازار کریپتو دارد.

بیت کوین رمزارز اصلی است که راه‌اندازی آن در سال ۲۰۰۹، کل جنبش ارزهای دیجیتال را آغاز کرد. بنابراین، می‌توان گفت که بیت کوین یکی از برترین ارزهای دیجیتال است که تاثیر زیادی در سال ۲۰۲۲ بر بازار خواهد داشت.

۲. اتریوم

اتریوم یکی دیگر از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال برای خرید در بازار است که بسیاری معتقدند پتانسیل بالاتری نسبت به بیت کوین دارد.

این پلتفرم امکان ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز و اجرای قراردادهای هوشمند را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند.

انتظار می‌رود به‌روزرسانی قریب‌الوقوع اتریوم که مدل اجماع این شبکه را به اثبات سهام تغییر خواهد داد، سرعت آن را به طور قابل‌توجهی افزایش داده و کارمزدها را کاهش دهد.

۳. تتر

برخلاف برخی دیگر از انواع ارزهای دیجیتال، تتر یک استیبل کوین است، به این معنی که ارزش آن به صورت ۱:۱ توسط ارزهای فیات مانند دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. در تئوری، این بدان معناست که ارزش تتر قرار است نسبت به سایر ارزهای دیجیتال ثابت‌تر باشد و سرمایه‌گذارانی که نسبت به نوسانات شدید سایر کوین‌ها محتاط هستند، از آن حمایت می‌کنند.

۴. کاردانو

کاردانو یکی از اولین پروژه‌هایی است که از اعتبارسنجی مبتنی بر اثبات سهام استفاده کرد.

این شبکه با حذف جنبه رقابتی و حل مشکل تأیید تراکنش موجود در پلتفرم‌هایی مانند بیت کوین، زمان انجام تراکنش را تسریع کرده و مصرف انرژی و اثرات زیست محیطی را کاهش می‌دهد.

کاردانو همچنین مانند اتریوم، خدماتی همچون قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد.

۵. سولانا

سولانا یکی دیگر از برترین ارزهای دیجیتال در سال جاری است که به یک موضوع داغ در بین سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. سال گذشته، بازدهی این رمزارز بیش از ۱۵ هزار درصد بود. در واقع، هر دارایی دیجیتالی که ارزش بازار آن تنها در چند ماه، از کمتر از ۱ میلیارد دلار به بیش از ۷۰ میلیارد دلار افزایش یابد، مطمئناً باید توجه شما را جلب کند!

۶. ریپل

ریپل یک شبکه انتقال پول است که مؤسسات مالی را هدف قرار می‌دهد.

در بحبوحه نبرد حقوقی این شرکت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ارز دیجیتال XRP از فهرست اکثر صرافی‌های آمریکایی حذف و قیمت آن هم با افت مواجه شد. با این حال، این ارز دیجیتال اکنون توانسته بخش قابل‌توجهی از ضررهای خود را جبران کند.

۷. پولکادات

پولکادات یک پروژه مبتنی بر وب ۳ است. این شبکه به رشد معروف است و در مقایسه با اتریوم، کارمزد پایین‌تر و سرعت بالاتری دارد. ارز دیجیتال DOT به دلیل رشد و افزایش مداوم ارزش بازار خود، می‌تواند به رهبر بخش غیرمتمرکز تبدیل شود. سرمایه‌گذاران کریپتو اعتقاد زیادی به این ارز دیجیتال دارند.

۸. بایننس کوین

ارز دیجیتال بایننس کوین توسط بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارزی جهان منتشر شده است. در حالی که بایننس کوین در ابتدا به عنوان توکنی برای پرداخت معاملات تخفیف‌دار ایجاد شده بود، اکنون می‌توان از آن برای انجام سایر پرداخت‌ها و همچنین خرید کالاها و خدمات مختلف استفاده کرد.

۹. دوج کوین

دوج کوین یک ارز دیجیتال متن‌باز و همتابه‌همتا است که در دسامبر ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد. این ارز دیجیتال در گروه رمزارزهای مبتنی بر میم طبقه‌بندی می‌شود. سگ نژاد شیبا اینو، نماد دوج کوین است. اگرچه این رمزارز در ابتدا به عنوان یک شوخی توسعه داده شد، اما بلاکچین دوج کوین همچنان ارزش خود را حفظ کرده است. فناوری زیربنایی آن بر اساس لایت کوین است.

۱۰. یواس‌دی کوین (USD Coin)

یواس‌دی کوین یک استیبل کوین است که به صورت ۱:۱ با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. هر واحد از این ارز دیجیتال با یک دلار نگهداری‌شده در ذخایر – به صورت ترکیبی از پول نقد و اوراق قرضه کوتاه‌مدت خزانه‌داری ایالات متحده – پشتیبانی می‌شود. کنسرسیوم مرکزی توسعه‌دهنده این دارایی می‌گوید که USDC توسط موسسات مالی قانونی صادر می‌شود.

منبع: analyticsinsight

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا