اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

نیک کارتر به ذخایر اثبات وجود می‌رود، گواهی‌های تبادل رتبه‌بندی می‌کند

پلتفرم های معاملاتی کریپتو Kraken و BitMEX در صدر لیست امتیاز اثبات ذخیره قرار گرفتند، در حالی که بایننس به دلیل ناقص بودن امتیاز پایینی دریافت کرد.

نیک کارتر، حامی بیت کوین، تجزیه و تحلیل عمیقی از اثبات ذخیره متمرکز مبادلات منتشر کرده و گواهی‌های ارائه شده توسط برخی از برجسته‌ترین پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال در این فضا را رتبه‌بندی کرده است.

کارتر بررسی دقیقی از کیفیت چندین صرافی اثبات ذخیره (PoR) منتشر کرد.

مدیر اجرایی رمزارز از پارامترهایی مانند تأیید دارایی‌های نگهداری شده و افشای بدهی‌ها، ترکیب حسابرس شخص ثالث، نشان دادن اعتبار با گرفتن PoR برای همه دارایی‌ها و متعهد شدن به رویه‌ای مداوم برای تعیین اینکه کدام PoR با بهترین کیفیت هستند، استفاده کرد.

 

امتیازات PoR مبادلات رمزنگاری

 

پلتفرم های معاملاتی کریپتو Kraken و BitMEX در صدر فهرست قرار گرفتند.

به گفته کارتر، کراکن که از آرمانینو برای اثبات ذخایر خود استفاده کرده است، به مشتریان «سطح خوبی از اطمینان» می دهد که هیچ بدهی پنهانی وجود ندارد. کارتر همچنین از تعهد پلتفرم معاملاتی به انجام هر شش ماه PoR تمجید کرد.

از سوی دیگر، BitMEX، که مورد تحسین قرار گرفت، به حسابرس متکی نبود، بلکه ترجیح داد مدل بسیار شفافی را انتخاب کند. در بخش دارایی، صرافی تمام موجودی های BTC را که توسط صرافی نگهداری می شود و اثبات قابل خرج بودن آنها توسط BitMEX multisig را فهرست کرده است.

این شرکت با بدهی های خود، درخت مرکل کامل موجودی کاربران را منتشر کرد. کارتر نوشت: «این بدان معناست که هیچ مشکلی در مورد مانده‌های حذف شده یا منفی وجود ندارد، زیرا هر کسی می‌تواند مسئولیت تعیین شده را به طور کامل بررسی کند.»

در حالی که برخی از آنها از نظر امتیاز PoR نمرات بالایی دریافت کردند، PoR صرافی بایننس در رتبه بندی خوب عمل نکرد. به گفته کارتر، امتیاز PoR پایین صرافی به این دلیل است که PoR ناقص است.

این تحلیلگر ارزهای دیجیتال معتقد است که علیرغم اینکه مدیر عامل Binance Changpeng Zhao (CZ) بر اهمیت PoR ها پس از سقوط FTX تاکید کرده است، مدیر اجرایی “هنوز به چالش خود غلبه نکرده است.”

او نوشت:

«اولین PoR بایننس تضمین قوی نمی دهد. این فقط بیت کوین را پوشش می دهد که تنها ۱۶.۵ درصد از دارایی های مشتری آنها را نشان می دهد.»

در حالی که PoR به کاربران اجازه می دهد تا بررسی کنند که در مجموعه مسئولیت گنجانده شده اند، کارتر گفت که PoR کل لیست مسئولیت را نشان نمی دهد. این امر به گفته تحلیلگر، تأیید رویه را برای شخص ثالث دشوار می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا