اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

FinCEN بایننس را در میان برترین شرکای بیت کوین بیتزلاتو فهرست می کند

FinCEN بایننس را در کنار بازار تاریک نت Hydra به عنوان طرف مقابل اصلی دریافت بیت کوین از Bitzlato قرار داد.

شبکه اجرای جرایم مالی ایالات متحده (FinCEN) – یکی از دفترهای وزارت خزانه داری – استدلال کرده است که Binance به پلتفرم ارزهای دیجیتال غیرقانونی Bitzlato مرتبط است.

در دستوری که در ۱۸ ژانویه منتشر شد، FinCEN اعلام کرد که صرافی ارزهای دیجیتال Binance از نظر بیت کوین در بین سه طرف دریافت کننده برتر بیتزلاتو قرار دارد.

به گفته این مرجع، بایننس یکی از بزرگترین طرف‌هایی بود که بین ماه می ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۲۲ بیت‌تزلاتو را دریافت کرد.

فین سین خاطرنشان کرد، طرف‌های مقابل دیگر شامل بازار تاریک‌نت متصل به روسیه، Hydra و طرح ادعایی Ponzi مستقر در روسیه به نام «فینیکو» بودند.

از سوی دیگر، FinCEN به بایننس به عنوان سه طرف مقابل ارسال کننده برتر در این سفارش اشاره نکرد.

بر اساس این سند، بزرگترین ارسال کنندگان بیت کوین به Bitzlato بین می ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۲۲ Hydra، صرافی LocalBitcoins مستقر در فنلاند و Finiko بودند.

FinCEN در این دستور نوشت:

«تقریباً دو سوم طرف‌های گیرنده و ارسال کننده برتر Bitzlato با بازارهای تاریک نت یا کلاهبرداری مرتبط هستند.»

این آژانس خاطرنشان کرد که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، بیتزلاتو ارزهای دیجیتال به ارزش ۲۰۶ میلیون دلار از بازارهای تاریک نت، ۲۲۴ میلیون دلار از کلاهبرداری و ۹ میلیون دلار از مهاجمان باج‌افزار دریافت کرده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که چندین مقام آمریکایی اقدامات اجرایی بزرگی را علیه بیتزلاتو آغاز کرده اند و این شرکت را به پولشویی و به اتهام تسهیل دور زدن تحریم ها علیه روسیه متهم کرده اند.

به عنوان بخشی از پرونده علیه Bitzlato، دفتر تحقیقات فدرال ، بنیانگذار Bitzlato آناتولی Legkodymov را در ۱۷ ژانویه در میامی دستگیر کرد.

پلتفرم رمزنگاری هوش مصنوعی میانگین ۱۷ هشدار برنده را هر ماه در سال ۲۰۲۲ ارائه کرد
بر خلاف صرافی‌های اصلی ارز دیجیتال مانند بایننس یا کوین‌بیس، بیتزلاتو یک سرویس ارز دیجیتال شناخته شده بود.

این پلتفرم که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، طبق گزارش ها دفتری در آسمان خراش برج فدراسیون در مسکو دارد، جایی که تراکنش های ۱۰۰۰۰۰ دلاری یا بیشتر را می پذیرفت.

ادعای دخالت Binance در پرونده Bitzlato برخی از نگرانی ها را در مورد عملیات صرافی و روابط احتمالی با روسیه ایجاد می کند.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، بایننس از جمله صرافی هایی بود که پس از تصویب هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه این کشور، به خدمت به روس های غیرتحریمی ادامه داد .

سخنگوی Binance در پاسخ به درخواست Cointelegraph برای اظهار نظر در مورد ارجاع FinCEN به Binance در مورد Bitzlato، گفت که این شرکت با رگولاتورها همکاری کرده است و اظهار داشت:

بایننس از اینکه در حمایت از این تحقیقات به شرکای مجری قانون بین المللی کمک قابل توجهی کرده است خرسند است. این نشان دهنده تعهد بایننس به همکاری مشترک با شرکای مجری قانون در سراسر جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا