ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

آموزش کامل صرافی بایننس

در این نوشته قصد داریم تا شما را با بزرگترین و معتبرترین صرافی حال حاضر دنیای ارزهای دیجیتال یعنی صرافی بایننس آشنا کنیم و ضمن معرفی، نحوه ساخت حساب و انجام معامله در این صرافی را به صورت کامل و تصویری آموزش ‌دهیم. فیماچارت را دنبال کنید.

معرفی صرافی بایننس

بایننس (Binance) یک صرافی جهانی است که میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان دارد و بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال در آن خرید و فروش می‌شود. ساخت حساب در سایت بایننس کاملا رایگان است و در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود.

بایننس در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد، اما خیلی سریع رشد کرد و رقبای خود را پشت سر گذاشت. حجم معاملات روزانه بایننس به طور میانگین به بیش از ۱.۲ میلیارد دلار می‌رسد که این یعنی نقدشوندگی و تعداد خریداران و فروشندگان در این صرافی به شدت بالاست.

دفتر اصلی بایننس در کشور مالت واقع است اما در اقصی نقاط دنیا دفاتر دیگری نیز دارد. اعتبار و امنیت این صرافی نسبت به بقیه صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار بیشتر است.

علاوه بر امکان معامله در وب‌سایت بایننس، این صرافی هم برای موبایل و هم برای کامپیوترهای شخصی نرم‌افزار مخصوص دارد که ترید را برای همه کاربران آسان می‌کند.

بایننس چگونه کار می‌کند؟

نحوه کار بایننس به‌گونه‌ای است که خریداران و فروشندگان در آن جمع می‌شوند و سفارش خرید یا فروش خود را ثبت می‌کنند و این پلتفرم به صورت خیلی سریع معامله بین خریداران و فروشندگان را جوش می‌دهد و در ازای آن مقداری کمیسیون از معامله دریافت می‌کند.

به عنوان مثال وقتی شما یک سفارش خرید ثبت می‌کنید، سیستم بایننس در میان سفارش‌های فروش که توسط معامله‌گران دیگر ثبت شده‌ است می‌گردد و سفارش شما را تکمیل می‌کند.

بنابراین بایننس خودش بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر نمی‌فروشد، بلکه یک پلتفرم واسطه بین خریداران و فروشندگان است و از هر معامله مقداری کارمزد بر می‌دارد.

معمولا کاربران در این صرافی حساب خود را با بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری شارژ می‌کنند و سپس به معامله ارزهای دیجیتال دیگر می‌پردازند.

شما به عنوان یک کاربر به راحتی می‌توانید از طریق سایت‌های صرافی داخلی بیت کوین، اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری بخرید و سپس آن‌ها را به کیف پول موجود در حساب خود در بایننس منتقل کنید و معامله ارزهای دیجیتال را آغاز کنید.

کارمزد صرافی بایننس چقدر است؟

کارمزد صرافی بایننس در سطوح مختلف کاربری متفاوت است. به عنوان مثال افرادی که حجم معاملات ماهانه‌شان به زیر ۵۰ بیت کوین می‌رسد، برای هر معامله ۰.۱ درصد از مبلغ معامله را پرداخت می‌کنند.

binance-fee

کارمزدهای بایننس در سطوح کاربری مختلف

اگر در معاملات از ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB)، ارز دیجیتال داخلی بایننس، استفاده شود، کارمزدها می‌توانند تا ۲۵ درصد کاهش یابند.

بایننس برای واریز و شارژ حساب کارمزدی دریافت نمی‌کند اما برداشت‌ها از این صرافی دارای کارمزد هستند که نسبت به نوع ارز دیجیتال متغیر است.

نکاتی قبل از ثبت نام در صرافی بایننس

به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، ایرانی‌ها همیشه در معرض خطر بلوکه شدن دارایی‌ها قرار دارند.

به عنوان یک نمونه واقعی می‌توان به صرافی بیترکس اشاره کرد که در سال ۲۰۱۷ هزاران دلار از دارایی‌های کاربران ایرانی را بلوکه و اکنون تازه بعد از دو سال آن‌ها را آزاد کرده است.

صرافی‌ بایننس بارها در اطلاعیه‌های رسمی خود نشان داده است که خیلی تمایلی به میزبانی از کشورهای تحت تحریم ندارد.

با توجه به این موضوع، قبل از ثبت نام در صرافی بایننس به نکات زیر توجه فرمایید تا ریسک شما کاهش یابد:

  • آی‌پی ایران هرگز

هرگز با آی‌پی (IP) ایران وارد صرافی بایننس نشوید و حتما با نرم‌افزارهایی مثل V.P.N آی‌پی خود را تغییر دهید.

به دلیل شرایط قانون‌گذاری ایالات متحده، از کشوری به جز آمریکا متصل شوید. از نرم‌افزارها و اشتراک‌هایی استفاده کنید که همیشه بتوانید کشور خود را ثابت نگه دارید. مثلا اگر با آی‌پی کشور هلند در بایننس ثبت نام کردید، همیشه با آی‌پی‌ هلند به صرافی وارد شوید و از تغییر مداوم کشور اجتناب کنید.

پیشنهاد معامله‌گران حرفه‌ای استفاده از یک سرور مجازی (VPS) است. سرور مجازی را مانند یک کامپیوتر در نظر بگیرید که در یک کشور خارجی قرار دارد و همیشه روشن است و شما می‌توانید از راه دور به آن دسترسی پیدا کنید. فقط کافی است کلمه «خرید VPS» را در گوگل جستجو کنید.

  • عدم ثبت شماره موبایل ایران

پس از ثبت نام در بایننس، از شما خواسته می‌شود که برای امنیت بیشتر، تایید دو عاملی (۲FA) را فعال کنید. با فعال‌سازی تایید دو عاملی، برای ورود به حساب علاوه بر وارد کردن کلمه عبور، باید از طریق یک عامل دیگر هویت خود را تایید کنید.

برای این کار دو راه دارید:

  1. وارد کردن شماره موبایل برای ارسال کد تایید پیامکی در هر بار ورود
  2. استفاده از نرم افزار «Google Authenticator» و وارد کردن کد داخل آن در هربار ورود

پیشنهاد می‌شود از گزینه دوم استفاده کنید تا نیاز به دادن شماره موبایل ایران به صرافی نباشد.

  • موارد دیگر

برای کاهش بیشتر ریسک، می‌توانید قبل از ورود به حساب خود، ساعت کامپیوتر یا گوشی خود را روی یک کشور دیگر قرار دهید، چون از طریق منطقه زمانی می‌توان نقطه اتصال کاربر را متوجه شد.

همچنین هیچگاه به سایت یا نرم‌افزار بایننس دسترسی به لوکیشن ندهید، چون از این طریق هم می‌توان منطقه اتصال را متوجه شد.

توجه: تمام موارد فوق باعث کاهش ریسک بلوکه شدن می‌شوند، اما ریسک را به صفر نمی‌رسانند. بنابراین باید بسیار مراقب باشید. اگر حساب شما در بایننس مسدود شد، به پشتیبانی بایننس یک پیام رسمی به زبان انگلیسی ارسال کنید و درخواست برداشت نمایید. تاکنون چندین کاربر گزارش داده‌اند که پس از مسدود شدن حسابشان، به پشتیبانی بایننس پیام ارسال کرده‌ و توانسته‌اند دارایی‌های خود را برداشت کنند.

آموزش ساخت حساب در صرافی بایننس

برای ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس به طور کلی باید گام‌های زیر را طی کنید:

  1. وارد سایت Binance.com شوید و در صفحه اصلی روی دکمه «Register» کلیک کنید. اگر تمایل داشتید، برای حمایت از این محتوا می‌توانید از طریق این لینک معرفی ثبت‌نام کنید.

  2. در صفحه ثبت نام بایننس، فرم ثبت نام را پر کنید.

    حتما یک ایمیل معتبر وارد کنید، چون برای شما لینک تایید ارسال می‌شود. همچنین کلمه عبور انتخابی شما باید بیش از ۸ کارکتر و شامل اعداد و حروف انگلیسی (کوچک و بزرگ) باشد.

    اگر کسی صرافی بایننس را به شما معرفی کرده است، می‌توانید در بخش «Referral ID» کد دعوت او را وارد کنید تا از کمیسیون معاملات شما سود ببرد. وارد کردن کد دعوت تاثیری بر حساب شما نمی‌گذارد و درآمد فرد از طرف بایننس پرداخت می‌شود. با این حال این بخش اختیاری است و می‌توانید آن را خالی بگذارید.

    پس از وارد کردن ایمیل و کلمه عبور، تیک تایید قوانین را بزنید و سپس روی «Create account» کلیک کنید تا حساب شما ساخته شود.

  3. ایمیل خود را تایید کنید.

    پس از تکمیل فرم ثبت نام، پیغامی مبنی بر تایید ایمیل مشاهده می‌کنید. به صندوق ایمیل خود بروید و در ایمیلی که برایتان ارسال شده است، روی لینک تایید کلیک کنید تا حساب شما فعال شود.

  4. حساب شما با موفقیت فعال شد.

    پس از تایید ایمیل، پیغامی مبنی بر فعال شدن حساب خود مشاهده می‌کنید. حالا می‌توانید با کلیک بر روی دکمه «Log In» وارد حساب خود شوید.

فعال کردن تایید دو عاملی

پس از ساخت حساب در بایننس، حالا برای امنیت بیشتر باید تایید هویت دو عاملی را فعال کنید.

تایید هویت دو عاملی (Two-factor authentication) که به اختصار «۲FA» گفته می‌شود، روشی برای ورود به یک حساب کاربری است که در آن سیستم برای این‌که مطمئن شود کسی که قصد ورود دارد خودِ کاربر است (و مثلا یک هکر نیست)، دو عامل مختلف برای تایید هویت طلب می‌کند.

این دو عامل این‌ها هستند:

۱- چیزی که سیستم می‌داند (مانند کلمه عبور شما)

۲- چیزی که اثبات کند خودِ شما آن کلمه عبور را وارد کرده‌اید نه شخص دیگری. عامل دوم می‌تواند یک رمز یکبار مصرف که از کلمه عبور جدا است یا تایید ایمیل و یا تایید پیامکی باشد.

همانطور که گفتیم، در بایننس برای فعال کردن تایید دو عاملی، هم می‌توان از پیامک استفاده کرد و هم نرم افزار «Google Authenticator».

به دلیل تحریم‌ها و خطر بلوکه شدن پول‌ها در صرافی، بهتر است که از روش دوم یعنی نرم افزار تایید گوگل استفاده شود.

برای این کار، پس از ورود به حساب، در قسمت «Security» روی فعال‌سازی (Enable) تایید هویت گوگل کلیک کنید. همچنین اگر برای اولین بار وارد حساب خود شوید، برای شما پیغامی مبنی بر فعال‌سازی تایید هویت دو عاملی نمایش داده می‌شود که می‌توانید تایید هویت گوگل را انتخاب کنید.

انتخاب Google Authentication

۱. نرم افزار «Google Authenticator» را روی گوشی خود نصب کنید.

در صفحه باز شده از شما خواسته می‌شود که نرم‌ افزار تایید هویت گوگل را روی گوشی خود نصب کنید. این نرم افزار هم در گوگل پلی برای اندروید و هم در اپ استور برای iOS موجود است.

دانلود Google Authenticator برای اندروید

دانلود Google Authenticator برای iOS

پس از نصب نرم‌افزار روی «Next» کلیک کنید.

۲. کد QR را با نرم‌افزار گوگل اسکن کنید.

در صفحه بعد باید از طریق نرم‌افزار، کد QR که سایت به شما نمایش می‌دهد را اسکن کنید یا به صورت دستی کدی که سایت به شما داده است را در نرم‌افزار وارد کنید و سپس «Next» را بزنید.

کد QR موجود در این صفحه را با نرم افزار اسکن کنید.
نمایی از داخل نرم‌افزار Google Authenticator

۳. کلید پشتیبان را ذخیره کنید.

در صفحه بعد، سایت به شما یک کلید پشتیبان می‌دهد که اگر نرم‌افزار گوگل شما پاک شد یا به هر دلیل قادر به دسترسی به موبایل خود نبودید، با آن کد بتوانید وارد حساب خود شوید. کلید پشتیبانی را حتما در یک جای امن و خارج از گوشی تلفن همراه خود یادداشت کنید.


۴. کلمه عبور حساب بایننس و کد گوگل اتنتیکیتور را وارد کنید.

در مرحله آخر باید کلمه عبور حساب بایننس خود به همراه کدی که در نرم افزار «Google Authenticator» به شما نمایش داده می‌شود را وارد کنید تا این قابلیت فعال شود.

مرحله پایانی فعال‌سازی تایید هویت دو عاملی

پس از فعال‌سازی این قابلیت، با هر بار اقدام برای ورود به حساب، علاوه بر کلمه عبور باید کد نمایشی در نرم‌افزار را وارد کنید.

آموزش شارژ حساب بایننس

برای انجام ترید در بایننس، باید حساب خود را با یک ارز دیجیتال شارژ نمایید. برای این کار می‌توانید از یک سایت صرافی داخلی با ریال بیت کوین بخرید و سپس بیت کوین‌‌ها را به کیف پولی که بایننس برای شما اختصاص داده است ارسال کنید.

برای شارژ حساب بایننس قدم‌های زیر را طی کنید:

۱. ورود به بخش واریز (Deposit)

وارد حساب کاربری خود در بایننس شوید و در صفحه اصلی روی «Deposit» کلیک کنید. همچنین از قسمت «Wallet» هم می‌توانید وارد بخش واریز شوید.

در صفحه اصلی روی «Deposit» کلیک کنید.

۲. ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در بخش «Deposit» ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کرده و آدرس کیف پول را که بایننس به شما می‌دهد کپی کنید. سپس ارزهای دیجیتال مورد نظر را به آن آدرس ارسال کنید.

Deposit
بخش «Deposit» در صرافی بایننس

پس از ارسال ارز دیجیتال به کیف پول بایننس، باید چند دقیقه صبر کنید تا تراکنش شما تایید شود. سپس مبلغ به حساب شما اضافه می‌شود و می‌توانید ترید را آغاز کنید.

آموزش ترید در صرافی بایننس

پس از ساخت حساب، فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای و شارژ حساب خود با استفاده از یک ارز دیجیتال، حالا نوبت به ترید یا همان خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌رسد.

برای ترید در بایننس باید ابتدا به مارکت ارز دیجیتال مورد نظر خود مراجعه کنید. مثل اگر بیت کوین دارید و می‌خواهید آن را به ریپل تبدیل کنید باید وارد مارکت‌های بیت کوین یا همان «BTC Markets» شوید.

۱. به بخش مارکت‌ها بروید.

در صفحه اصلی بایننس به بخش مارکت‌ها (Markets) بروید. سپس مارکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. در اینجا ما به عنوان نمونه وارد مارکت‌های بیت کوین یا «BTC Markets» می‌شویم.

صفحه مارکت‌ها در صرافی بایننس
صفحه مارکت‌ها در صرافی بایننس

طبق عکس فوق:

  1. مارکت‌های بیت کوین: در این مارکت امکان معامله ارزهای دیجیتال با بیت کوین وجود دارد. یعنی می‌توانید بیت کوین بدهید و ارز دیجیتال دیگری بخرید یا اینکه ارز دیجیتال دیگری بدهید و بیت کوین دریافت کنید.
  2. مارکت‌های بایننس کوین: در این مارکت امکان معامله ارزهای دیجیتال با بایننس کوین (BNB) وجود دارد. یعنی می‌توانید بایننس کوین بدهید و ارز دیجیتال دیگری بخرید یا اینکه ارز دیجیتال دیگری بدهید و بایننس کوین دریافت کنید. معاملات این مارکت دارای ۲۵ درصد تخفیف در کارمزدها هستند.
  3. مارکت‌های آلت کوین‌ها: در این مارکت امکان معامله ارزهای دیجیتال با اتریوم، ریپل و ترون وجود دارد. یعنی می‌توانید اتریوم، ریپل یا ترون بدهید و ارز دیجیتال دیگری بخرید یا اینکه ارز دیجیتال دیگری بدهید و اتریوم، ریپل یا ترون دریافت کنید.
  4. مارکت‌های دلاری: در این مارکت امکان معامله ارزهای دیجیتال با دلار یا همان استیبل کوین‌ها وجود دارد. استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که قیمتشان همیشه ثابت است و می‌توانند از ریسک نوسانات قیمت جلوگیری کنند. در این مارکت‌ها می‌توانید ارزهای دیجیتال را با دلار معامله کنید.

۲. وارد صفحه معاملات جفت ارز مورد نظر خود شوید.

فرض کنیم که می‌خواهیم با استفاده از بیت کوین در صرافی بایننس ریپل بخریم. بنابراین وارد مارکت‌های بیت کوین می‌شویم و روی جفت ارز ریپل/بیت کوین (XRP/BTC) کلیک می‌کنیم تا وارد صفحه معاملات ریپل و بیت کوین شویم.

انتخاب جفت ارز در صرافی بایننس
انتخاب جفت ارز در صرافی بایننس

در صفحه معاملات ریپل و بیت کوین می‌توانیم با استفاده از بیت کوین ریپل بخریم و یا در ازای بیت کوین ریپل‌هایمان را بفروشیم. به طور کلی صفحه معاملات در بایننس به شکل زیر است:

صفحه معاملات صرافی بایننس
صفحه معاملات صرافی بایننس
  1. وضعیت جفت ارز در یک روز گذشته. عکس بالا وضعیت قیمت ریپل نسبت به بیت کوین طی ۲۴ ساعت اخیر را نشان می‌دهد.
  2. لیست سفارشات فروش را نشان می‌دهد. عکس بالا لیست سفارشات فروش ریپل در ازای بیت کوین را نشان می‌دهد.
  3. لیست سفارشات خرید را نشان می‌دهد. عکس بالا لیست سفارشات خرید ریپل در ازای بیت کوین را نشان می‌دهد.
  4. نمودار قیمت را نشان می‌دهد که می‌توان از آن برای تحلیل استفاده کرد.
  5. در اینجا می‌توان نوع سفارش را انتخاب کرد.
  6. فرم سفارش خرید
  7. فرم سفارش فروش
  8. امکان رفتن به صفحه معاملات ارزهای دیجیتال دیگر در این بخش فراهم است.
  9. تاریخچه معاملات به صورت لحظه‌ای در این بخش نمایش داده می‌شود.

انواع خرید و فروش در بایننس

به طور کلی در بایننس به دو روش می‌توان خرید و فروش را انجام داد.

  • خرید و فروش سریع
  • خرید و فروش با برنامه
  • خرید و فروش سریع در بایننس

برای خرید یا فروش سریع یک ارز دیجیتال در بایننس باید از داخل صفحه معاملات، و فرم خرید و فروش، نوع سفارش را «Market» قرار دهیم. در این نوع سفارش، صرافی به طور خودکار بهترین قیمت موجود را برای ما پیدا می‌کند و سفارش سریع تکمیل می‌شود.

مثلا فرض کنید ما قصد داریم تا خیلی سریع با استفاده از بیت کوین، ریپل بخریم. برای همین از قسمت فرم خرید ریپل در صفحه معاملات اقدام می‌کنیم.

خرید سریع در بایننس
خرید سریع در بایننس (۱)

در قسمت خرید ریپل، نوع سفارش را روی «Market» قرار می‌دهیم.

خرید سریع در بایننس
خرید سریع در بایننس (۲)

حالا فقط کافیست مقدار مورد نظر خود را برای خرید وارد کنید. با انتخاب هر یک از گزینه‌های ۲۵، ۵۰، ۷۵ و ۱۰۰ درصد می‌توانید مشخص کنید که چه مقدار از دارایی شما به خرید اختصاص پیدا کند. مثلا اگر ۱۰۰ درصد را انتخاب کنید تمام دارایی شما تبدیل به ارز دیجیتال مورد نظرتان می‌شود.

خرید سریع در بایننس
خرید سریع در بایننس (۳)

فرایند فروش سریع هم به همین صورت انجام می‌شود.

  • خرید و فروش با برنامه در بایننس

خرید و فروش با برنامه به معنای زمانی است که تحلیل زمان‌دار انجام داده‌اید و می‌خواهید مثلا در یک قیمت خاص ارز دیجیتال خریداری کنید یا مثلا وقتی قیمت به یک نقطه خاص رسید، سیستم به طور خودکار سفارش شما را ثبت کند. برای این کار باید نوع سفارش را روی لیمیت (Limit) یا استاپ لیمیت (Stop-Limit) تنظیم کنید.

سفارش لیمیت

سفارش لیمیت سفارشی است که در یک قیمت خاص ثبت می‌کنید و زمانی که قیمت‌ها به قیمت مورد نظر شما برسند، تکمیل می‌شود. مثلا فرض کنید قیمت فعلی ریپل ۰.۲۱ دلار است اما شما طبق تحلیل خود پیش‌بینی می‌کنید که ریپل سقوط می‌کند و می‌خواهید آن را در ۰.۲۰ دلار بخرید، بنابراین می‌توانید یک سفارش لیمیت با قیمت ۰.۲۰ دلار ثبت کنید تا زمانی که قیمت به آن نقطه رسید، سفارش شما تکمیل شود.

لیمیت اوردر در بایننس
لیمیت اوردر در بایننس

سفارش استاپ لیمیت

در سفارش استاپ لیمیت به سیستم می‌گویید: «وقتی قیمت به رقم X رسید، سفارشی با رقم Y برای من ثبت کن.» با این نوع سفارش می‌توانید حتی وقتی حضور ندارید، خرید و فروش را انجام دهید. تریدرها از این نوع سفارش برای توقف ضرر (Stop-loss) استفاده می‌کنند. مثلا فرض کنید قیمت ریپل ۰.۲ دلار است و این حمایت اصلی ریپل است. شما می‌توانید سفارشی ثبت کنید تا اگر قیمت به ۰.۱۹۸ دلار رسید (Stop)، سفارش فروشی با قیمت ۰.۱۹۷ برای شما ثبت کند (Limit) تا از ضرر بیشتر جلوگیری به عمل آید.

استاپ لیمیت در بایننس
استاپ لیمیت در بایننس

نوع دیگری از سفارش برای تریدرهای حرفه‌ای به نام سفارش «OCO» وجود دارد که امکان ثبت دو سفارش همزمان را برای معامله‌گر فراهم می‌کند، به طوری که هر کدام که فعال شد، دیگری لغو می‌شود.

در نگاه اول شاید خرید و فروش در بایننس گیج‌کننده به نظر برسد اما با چند ساعت کار کردن و انجام چند معامله آزمایشی، به خوبی آن را درک خواهید کرد.

بخش‌های دیگر بایننس

در بایننس به جز صرافی، چندین و چند خدمت دیگر ارائه شده است که مهمترینشان عبارتند از:

  • معاملات مارجین: امکان انجام معاملات مارجین در صرافی بایننس با قرض گرفتن از صرافی از طریق اهرم‌های مختلف وجود دارد که البته ریسک بسیار بالایی دارد و به هیچ عنوان به معامله‌گران تازه کار توصیه نمی‌شود.
  • معاملات آتی: امکان شرط‌بندی روی آینده قیمت ارزهای دیجیتال با استفاده از قراردادهای آتی در بایننس وجود دارد که البته مثل مارجین ریسک آن بسیار بالاست.
  • وام‌دهی بایننس: شما می‌توانید دارایی‌ها خود را در اختیار بایننس قرار بدهید و سود سالانه ثابت دریافت کنید.
  • شرکت در اثبات سهام (Staking): اثبات سهام روشی در تایید تراکنش‌های بلاک چین است که بر خلاف اثبات کار (ماینینگ) نیاز به تهجیزات سخت‌افزاری ندارد. به جای آن افراد برای مشارکت باید ارز دیجیتال مورد نظر را خریداری کنند و به شبکه اختصاص دهند. به این صورت تراکنش‌های شبکه تایید می‌شوند و هر سال مقداری به ارزهای دیجیتال آن‌ها اضافه می‌شود. در بایننس امکان مشارکت در اثبات سهام بسیاری از ارزهای دیجیتال وجود دارد.

جمع‌بندی

بایننس بزرگترین صرافی حال حاضر دنیا برای معامله ارزهای دیجیتال است. حجم معاملات این صرافی به بالای ۱ میلیارد دلار در روز می‌رسد که نشان از نقدشوندگی و اعتبار بسیار بالای آن دارد.

ثبت نام در صرافی بایننس رایگان است و این صرافی فقط از تکمیل معاملات مقدار کمی کارمزد بر می‌دارد.

با توجه به تحریم‌ ایران برای کاربران ایرانی خطر بلوکه شدن پول‌ها در این صرافی وجود دارد که البته با روش‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم می‌شود ریسک را کاهش داد اما همانطور که گفتیم ریسک‌ به صفر نمی‌رسد و اگر فقط قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت دارید، بهتر است دارایی‌های خود را روی صرافی نگهداری نکنید و به یک کیف پول امن منتقل کنید.

استفاده از بایننس شاید در ابتدا کمی مشکل به نظر برسد اما پس از انجام چند معامله آرام آرام به آن تسلط پیدا می‌کنید. سعی کنید در معامله‌های اولیه خود مبلغ کمی را وارد کنید تا ضررهای ناشی از مبتدی بودن کاهش یابد.

فراموش نکنید که معامله ارزهای دیجیتال همانقدر که می‌تواند سودآور باشد، پرریسک هم هست. بنابراین در معاملات خود حتما از تحقیقات درست، تحلیل و منطق بهره ببرید و از احساسات کاذب اجتناب کنید.

چند سوال متداول درباره بایننس

آیا می‌شود از بایننس کسب درآمد کرد؟

به جز ترید ارزهای دیجیتال و شرکت در اثبات سهام می‌توان از طریق لینک بازاریابی (Referral) و دعوت دوستان خود از صرافی بایننس کسب درآمد کرد. می‌توانید کد بازاریابی خود را از داخل حساب خود دریافت کنید و از کمیسیون معاملات افرادی که دعوت کرده‌اید سود ببرید.

بایننس در کدام کشور قرار دارد؟

صرافی بایننس در کشورهای زیادی از جمله ژاپن، سنگاپور و چین دفتر رسمی دارد اما دفتر اصلی آن در کشور مالت واقع است. بنیان‌گذاران بایننس چینی هستند.

امنیت صرافی بایننس چقدر است؟

صرافی بایننس را می‌توان یکی از امن‌ترین صرافی‌های حال حاضر دنیا دانست. این صرافی تاکنون فقط یکی دوبار هک شده است و بعد از هک پول تمام مشتریان خود را پرداخت کرده است.

آیا بایننس برای کاربران ایرانی قابل استفاده است؟

در حال حاضر کاربران ایرانی بدون مشکل در حال استفاده از این سایت هستند. البته صرافی‌ بایننس بارها در اطلاعیه‌های رسمی خود نشان داده است که خیلی تمایلی به میزبانی از کشورهای تحت تحریم ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا