ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

تتر به وزارت دادگستری ایالات متحده و FBI کمک می کند تا ۱.۴ میلیون دلار از وجوه سرقت شده را بازیابی کنند

دفتر دادستانی ایالات متحده می گوید این یکی از اولین بارهایی است که ایالات متحده USDT را از کیف پول ارز دیجیتال بدون میزبانی بازیابی می کند.

دفتر دادستانی ایالات متحده در شیکاگو، ایلینوی، توقیف حدود ۱.۴ میلیون دلار در Tether ( UST ) را در ۱۲ مارس اعلام کرد. این وجوه مظنون به کلاهبرداری از طریق یک کلاهبرداری از پشتیبانی مشتری بود.

تلاش‌های بازیابی توسط وزارت دادگستری (DOJ) و اداره تحقیقات فدرال (FBI) انجام شد. به گفته دادستانی ایالات متحده، تتر در این عملیات کمک کرده است .

طبق بیانیه مطبوعاتی تتر :

“ما به همکاری خود با دولت ایالات متحده در مبارزه با کلاهبرداری مالی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال افتخار می کنیم. توقیف ۱.۴ میلیون دلار Tether (USDT) نقطه عطفی در تلاش های مداوم ما برای حفظ یکپارچگی در این صنعت به سرعت در حال توسعه است. تعهد ما به حفاظت از کاربران و ریشه کن کردن فعالیت های غیرقانونی تزلزل ناپذیر است. همراه با آژانس های مجری قانون در سراسر جهان، ما به رهبری این مسئولیت در ایجاد یک محیط امن تر و ایمن تر ادامه خواهیم داد.”

گزارش شده است که این وجوه از طریق یک کلاهبرداری از پشتیبانی مشتری به سرقت رفته است که به گفته دفتر دادستانی، بیشتر افراد مسن را هدف قرار داده است.

قربانیان از طریق یک آگهی بازشو در رایانه‌هایشان به دست آمدند. در این آگهی آمده بود که رایانه قربانی در معرض خطر قرار گرفته است و یک شماره پشتیبانی مشتری جعلی برای تماس به آنها داده شده است.

پس از تماس با این شماره، به آنها اطلاع داده شد که حساب های بانکی آنها نیز تحت تأثیر قرار گرفته و به کلاهبردار دیگری که به عنوان نماینده پشتیبانی ظاهر می شود، منتقل شده است.

قربانیان سپس هدایت شدند تا وجوه بانکی خود را به USDT انتقال دهند تا ظاهراً آن را ایمن نگه دارند. در آن مرحله، قربانیان کنترل ژتون های خود را از دست دادند و احتمالاً تماس توسط کلاهبرداران قربانی شد.

به گفته دفتر دادستانی، این توقیف یکی از اولین بارهایی است که ایالات متحده USDT را از یک کیف پول غیرمیزبانی ارز بازیابی می کند.

از آنجایی که تحقیقات همچنان ادامه دارد، در حال حاضر نحوه بازیابی وجوه مشخص نیست، اما به نظر می رسد سوگندنامه ای که در ۲۴ ژانویه ثبت شد نشان می دهد که مأموران اجرای قانون توانسته اند وجوه را در پنج کیف پول مجزا ردیابی کنند.

این سند بیان می‌کند که کیف‌های مشکوک حاوی دارایی‌هایی بودند که حاصل از یک طرح کلاهبرداری مالی بود و در دسته‌های نسبتاً کوچکی از ارز از طریق یک سری آدرس‌های واسطه‌ای بدون هدف قابل تشخیص منتقل شده بود و درآمد آن تلاشی برای پولشویی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا