ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

نصف شدن بیت کوین امسال بازدهی ۶۰۰ درصدی را شاهد نخواهد بود – بنابراین استراتژی خود را تنظیم کنید

جای تعجب نیست که نصف شدن/هاوینگ‌ تنها چیزی است که سرمایه‌گذاران و رسانه‌ها می‌توانند در حال حاضر درباره آن صحبت کنند.

اما در حالی که هنوز می‌توانیم انتظار رفتار معاملاتی قابل پیش‌بینی را در پی روز بزرگ داشته باشیم، اکنون در بازار بسیار متفاوتی هستیم که استراتژی‌های معاملاتی متفاوتی را می‌طلبد.

در طول سه چرخه گذشته، نصف شدن تماماً مربوط به افزایش شدید نوسانات بوده است.

ما معمولاً انتظار فروش ۳۰ تا ۴۰ درصدی را داریم و به دنبال آن یک افزایش استراتوسفری به بالاترین حد تاریخ، به طور متوسط ​​۴۸۰ روز از تاریخ نصف شدن، خواهیم داشت. اما این بار، ETF بیت کوین همه چیز را تغییر داده است.

برای درک اینکه قیمت بیت کوین از اینجا به کجا می رود، این نوسانات دارایی است که باید با دقت بیشتری به آن نگاه کنیم. در ماه‌های اخیر، ما شاهد کاهش‌های پیش‌بینی‌شده به‌عنوان افزایش هیجان قبل از نصف شدن بوده‌ایم.

با این حال، این کاهش ها طبق استانداردهای چرخه های قبلی کم جون بوده است. این بار، اصلاحات بیت کوین بسیار کم عمق بوده و از ۲۵% تجاوز نکرده است. در واقع، آخرین کاهش تنها حدود ۱۵٪ بود قبل از اینکه BTC یک بار دیگر به مرز ۷۰۰۰۰ دلار بازگشت.

این فروش کم‌تر، پیش‌آهنگی است برای یک رالی ملایم‌تر وقتی که ما از نصف شدن گذر کنیم. شکی وجود ندارد که بیت کوین پس از نصف شدن، شاهد فروش معمولی خواهد بود و مطمئناً پس از آن به بالاترین حد خود خواهد رسید.

به همین ترتیب، بازده همچنان بسیار هیجان‌انگیزتر از آنچه مثلاً برای دارندگان سهام سنتی است، به نظر می‌رسد.

اما انتظار افزایش بیش از ۶۰۰ درصدی قیمت را که پس از آخرین نصف سال ۲۰۲۰ شاهد بودیم، نداشته باشید. آن روزها به پایان رسیده است.

پس چرا این اتفاقات می افتد؟ در اینجا دو عامل دخیل هستند. اولاً، درصد دارندگان بیت کوین بلندمدت به رکورد حدود ۱۴ میلیون بیت کوین رسیده است که بیش از ۷۰ درصد از کل عرضه در گردش ۱۹،۶۷۰،۰۴۳ بیت کوین می باشد.

در ماه‌های اخیر، مقادیر بی‌سابقه بیت‌کوین از مبادلات به کیف پول‌های سرد (Cold Wallet) برداشته شده است، زیرا دارندگان بیشتری از رویکرد «دست‌های الماسی» استفاده می‌کنند.

منظور از دست های الماسی Diamond hands این است که شما در طول نوسانات بازار دارایی خود را نگهدارید و در زمانی که به تارگت رسید آن را به فروش برسانید. البته توجه داشته باشید، منظور از دست های الماسی Diamond hands این نیست که شما در کف بخرید و سقف بفروشید.

درصد کل عرضه بیت کوین توسط دارندگان بلندمدت، ۲۰۰۹-۲۰۲۴

اما آنچه واقعاً منجر به تغییر رفتار مشخص شده است، ورود ETF بیت کوین است.

امروزه، ETF ها بیشتر از آنچه استخراج کنندگان می توانند عرضه کنند، عرضه بیت کوین را از بازار دریافت می کنند.

به طور متوسط، ETF های نقطه ای بیت کوین از زمان راه اندازی تقریباً ۱۰۰۰۰ بیت کوین در روز دریافت کرده اند، در حالی که ماینرها هر روز تنها ۹۰۰ بیت کوین جدید تولید می کنند. این کمیابی را تشدید می کند و منجر به افزایش قیمت می شود.

با این حال، بسیار مهم است که این به معنای کاهش شدید نوسانات بلندمدت نیز هست، زیرا سرمایه‌گذاران ETF نسبت به معامله‌گران ارزهای رمزنگاری شده درازمدت‌تر فکر می‌کنند.

اگرچه اخیراً با نزدیک شدن به رویداد نصف شدن، شاهد افزایش نوسانات بوده‌ایم، اما همچنان پایین‌تر از سطوحی است که در طول هاوینگ‌های قبلی شاهد بودیم.

داده‌های CoinGlass نشان می‌دهد که نوسانات تاریخی BTC/USD سی روزه از بالاترین سطح نزدیک به ۱۸ درصد در آوریل ۲۰۱۳ به حدود ۴ درصد در زمان نگارش این مقاله کاهش یافته است.

انتظار دارید که این درصد را در برگه اطلاعات صندوق سهام ایالات متحده ببینید، نه نمودار قیمت ارزهای دیجیتال.

قیمت بیت کوین (زرد) در مقابل نوسانات بیت کوین (سبز)، آوریل ۲۰۱۳ تا آوریل ۲۰۲۴

این به این دلیل است که سرمایه‌گذارانی که اکنون وارد ETF‌های بیت‌کوین می‌شوند همان سرمایه‌گذاران و مؤسسات مادر و پاپ هستند که تریلیون‌ها را در ETF‌های S&P 500 ریخته‌اند.

آنها دارندگان بلندمدتی هستند که حداقل مدت سرمایه گذاری برای آنها سه سال است و تصمیمات آنها برای خرید یا فروش یک سرمایه گذاری توسط محرک های بلندمدت مانند شرایط اقتصاد کلان، تغییرات ساختاری بازار و پتانسیل بازده بلندمدت دیکته می شود.

بنابراین این برای سرمایه گذارانی که امیدوارند از نصف شدن سود ببرند چه معنایی دارد؟ آن‌ها باید بیشتر شبیه سرمایه‌گذاران سهام سنتی فکر کنند.

آنها باید Messari را با Morningstar (ارائه‌دهنده جهانی داده‌های مربوط به صندوق‌های سنتی) مبادله کنند تا نزول و جریان دارایی‌های بیت‌کوین ETF تحت مدیریت را اندازه‌گیری کنند.

آنها باید یک چشم خود را محکم به کاری که دارندگان طولانی مدت انجام می دهند ثابت نگه دارند، زیرا اکنون آنها کسانی هستند که روی صندلی راننده نشسته اند.

و اگر آنها ۶۰۰٪ بازده را می خواهند، باید جای دیگری را جستجو کنند. این چیزی نیست که بعد از نصف شدن بیت کوین شاهد آن باشیم. با این حال، مبادله، بازدهی پایدارتر و قابل اعتمادتر خواهد بود که مشخصات نوسان یک پرتفوی معمولی متعادل را از بین نمی برد.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا