ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

دومین حمله ۵۱ درصدی به اتریوم کلاسیک!

تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که اتریوم کلاسیک بعد از سازماندهی مجدد مورد حمله قرار گرفته است.

به عقیده کاشناسان و بر اساس گزارشی که توسط Aleksey Studnev از شرکت تحلیل بلاک چین Bitquery در تاریخ ۵ آگوست منتشر شد, حمله اخیر ۵۱ درصدی که (Ethereum Classic (ETC را تحت تاثیر قرار داده است، منجر به خروج  بیش از ۸۰۰,۰۰۰ اتریوم کلاسیک تقریبا معادل با ۵.۶ میلیون دلار شده است.

در این گزارش تخمین زده می شود که هکر بیش از ۲،۸۰۰٪ سود کسب کرده است، زیرا تقریبا ۱۷.۵ بیت کوین (BTC) به ارزش ۱۹۲،۰۰۰ دلار برای به دست آوردن توان هش از Nicehash برای اجرای حمله خود هزینه کرده است.

هزینه دو برابری

این حمله در تاریخی بین ۳۱ ژوئیه و اول آگوست رخ داده است، اما به دلیل برنامه ریزی پیچیده و آگاهی از پروتکل اتریوم کلاسیک تا چند روز مشخص نشد. این هکر با انتقال ETC از یک کیف پول تحت کنترل خود، حمله را آغاز کرد و سپس دوباره برگشت.

این حمله پس از کنار گذاشته شدن کلاینت OpenEthereum در تاریخ ۱۶ جولای رخ داد. تقریبا نیمی از نودهای شبکه در نرم‌افزار OpenEthereum فعالیت می‌کردند که بلافاصله پس از سازماندهی مجدد زنجیره در تاریخ ۳۱ جولای کنار گذاشته شد.

اعتقاد بر این است که هکر از آدرس OKEx استفاده می کند. در این حادثه شاهد ۱۱ معامله مخرب در ۱۲ ساعت بودیم. حمله‌کننده بیش از ۸۰۷,۰۰۰ اتریوم کلاسیک را از یک صرافی رمز ارز برداشت کرده و در تاریخ ۲۹ الی ۳۱ جولای به چندین کیف پول ارسال کرده است.

Bitquery معتقد است که این کیف پول ممکن است در OKEx یا یکی از شرکت های وابسته به این صرافی قرار داشته باشد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا