ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

Uniswap در هفته گذشته ۱۰۰۰ جفت رمز جدید اضافه کرده است

Uniswap در هفته گذشته ۱۰۰۰ جفت رمز جدید اضافه کرده که بسیاری از آنها از نظر کیفیت مشکوک هستند. از ابتدای ماه سپتامبر، کاربران Uniswap روزانه به طور متوسط ​​۱۵۰ جفت رمز به این پلتفرم اضافه کرده اند که نشان از محبوبیت ایجاد رمزارزهای غیر مجاز از طریق قابلیت کارخانه توکن صرافی های غیرمتمرکز دارد.

طبق گزارش Dune Analytics، روز یکشنبه هفته جاری رکورد جدیدی ثبت شد و تعداد ۲۲۱ جفت توکن ایجاد شد. به گفته جک پوردی، تحلیلگر امور مالی غیرمتمرکز در مساری، رشد نمایی تعداد رمزارزها و توکن ها در “Uniswap” اتفاق خوبی است، زیرا قدرت فناوری‌های مالی کاملا باز و عاری از مجوز به‌کاررفته در دیفای را نشان می دهد.

بر اساس گزارش Cryptowatch، پلتفرم Uniswap در حال حاضر از ۸،۲۷۸ جفت معاملاتی پشتیبانی می کند. این رقم ۹۰٪ افزایش در ۳۰ روز گذشته داشته و تقریبا ۱۰ برابر بیشتر از Binance، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، شده است. لازم به ذکر است این صرافی تنها از ۸۳۸ جفت ارز پشتیبانی می کند.

در طی ماه آگوست، Binance فقط ۱۵ توکن جدید را لیست کرد. این در حالی است که طی یک سال اخیر نیز تنها چهار بار، اقدام به انتشار اطلاعیه برای افزودن توکن‌های جدید کرده است.

منبع: Dune Analytics، CoinDesk Research

همانطور که CoinDesk قبلا گزارش داده بود، Uniswap حجم معاملات خیره کننده ای را طی چهار ماه گذشته داشته و از این بابت رکوردشکنی کرده است. تنها چهار توکن لیست شده در این صرافی، یعنی سوشی‌توکن، یواس‌دی‌سی (USDC)، تتر و رپد اتر (Wrapped Ether) تنها در یک شبانه‌روز، حجم معاملاتی بالغ‌بر ۵۰ میلیون دلار را ثبت کرده‌اند.

پوردی به CoinDesk گفت:

فقدان سازوکارهایی برای رد یا تأیید جفت‌توکن‌های جدید، به حضور اجتناب‌ناپذیر انبوهی از توکن‌های بی‌ارزش و تقلبی با هدف کلاهبرداری در صرافی‌های غیرمتمرکز می‌انجامد. بنابراین، کاربران مسئول‌اند تا با توسعه ابزارهایی از پلتفرم معاملاتی در برابر این توکن‌های جعلی محافظت کنند.

یک کاربر برای نشان دادن سهولت فهرست‌کردن عاری از مجوز توکن در صرافی، توکنی را به نام توکن صرافی Uniswap به این صرافی اضافه کرد؛ توکنی که کاملا ساختگی و جعلی است.

منبع: Cryptowatch ،Dune Analytics

تیم Uniswap در اواخر ماه آگوست در یک پست وبلاگی، به مشکلی که سیستم بدون مجوز این صرافی دارد اذعان کرد. تیم Uniswap نوشت:

هرچه سرعت صدور و عرضه توکن‌ها شتاب می گیرد، فیلتر کردن توکن های با کیفیت و قانونی از توکن های جعلی و ساختگی برای کاربران دشوارتر می شود.

منبع: coindesk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا