فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل بنیادی دلار کانادا، چهارشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ (۲۱ آوریل ۲۰۲۱)

امروز چهارشنبه ۲۱ آوریل, نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی کانادا برگزار خواهد شد. این نشست می‌تواند معامله گران و سرمایه‌گذاران بازار فارکس را اندکی سردرگم نماید. از یک سو داده‌های اقتصادی کانادا خیلی خوب بوده‌اند اما از سوی دیگر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در حال افزایش است.

رشد اشتغال کانادا قوی بوده است و مخارج مصرف‌کنندگان بهبود یافته است، بازار مسکن وضعیت خوبی دارد و فعالیت‌های تولیدی هم بیشتر شده است. در واقع رشد فعالیت‌های تولیدی به بالاترین حد در یک دهه گذشته رسیده است. در ماه فوریه فشارهای تورمی این کشور ضعیف بوده‌اند.

امروز پیش از نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی کانادا، داده‌های تورمی ماه مارس منتشر خواهند شد و شاید نشانگر رشد قوی تورم باشند. روند بهبود اقتصادی همسایه جنوبی و شریک بزرگ تجاری کانادا هم با سرعت بالایی ادامه دارد و به احتمال زیاد بین ۰٫۵ تا ۱٫۵ درصد به رشد اقتصادی کانادا کمک خواهد کرد. تنها بر پایه داده‌های اقتصادی کانادا، بانک مرکزی این کشور می‌تواند با اطمینان از خروج تدریجی سیاست‌های انبساطی پولی حرف بزند.

اما داده‌های اقتصادی تنها نگرانی بانک مرکزی نیستند. آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و کانادا سیر صعودی دارند. پرجمعیت‌ترین منطقه کانادا هم قرنطینه شده و محدودیت‌های کرونایی جدیدی اعمال شده است. پیش‌بینی می‌شود که محدودیت‌های کرونایی در بریتیش کلمبیا تا پایان ماه مه ادامه داشته باشند. در انتاریو هم محدودیت‌های کرونایی تا روز ۲۰ مه ادامه خواهند داشت. موج سوم کرونا در کانادا شروع شده و سرعت واکسیناسیون کرونا هم نسبت به سایر اقتصادهای بزرگ دنیا کُند است. این محدودیت‌های کرونایی باعث خواهند شد تا روند بهبود اقتصادی این کشور کند شود. یعنی بانک مرکزی به این زودی‌ها از سیاست‌های حمایتی و انبساطی پولی دست نخواهد کشید.

این واگرایی بین داده‌های اقتصادی خوب و محدودیت‌های کرونایی باعث می‌شوند تا بازار نتواند به درستی واکنش بانک مرکزی کانادا به وضعیت فعلی را پیش‌بینی می‌کند. روز دوشنبه CAD به بالاترین سطح یک ماه اخیر در برابر دلار آمریکا رسید. اما دیروز دلار کانادا در برابر دلار آمریکا تضعیف شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا