ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

با معاملات فیوچرز و اصطلاحات مربوط به آن آشنا شوید

همچنین در معاملات آتی ما علاوه بر بالا رفتن قیمت می‌توانیم از پایین آمدن قیمت نیز سود کنیم. به این بازارها بازارهای دوطرفه نیز گفته می‌شود.

بازاری که فعالیت در آن به تخصص کافی نیاز دارد و توصیه می‌شود جز افرادی که تجربه و آگاهی کامل در این زمینه ندارند از آن استفاده نکنند. درواقع در معاملات آتی برای باز کردن پوزیشن شرت یا موقعیت فروش، صرافی به شما مثلا یک واحد بیت‌کوین قرض می‌دهد، شما بیت‌کوین را در قیمت ۶۲ هزار دلار می‌فروشید و وقتی قیمت به ۵۷ هزار دلار رسید یک بیت‌کوین خریده به صرافی تحویل می‌دهیم و ۵ هزار دلار سود نصیب شما شده است.

لازم است به این نکته توجه کنید که در معاملات فیوچرز بر خلاف معاملات نقدی که هیچ‌وقت دارایی شما صفر نمی‌شد، ممکن است دارایی شما به طور کامل از بین برود.

اصطلاحات معاملات فیوچرز

  • Long Position یا لانگ پوزیشن را وقتی در معاملات آتی سفارش خرید می‌گذاریم استفاده می‌کنیم. به عبارتی موقعیت خرید باز می کنیم.
  • Short Position یا شرت پوزیشن، وقتی در معاملات آتی سفارش فروش ست میکنیم یا به عبارتی موقعیت فروش باز می کنیم مورد استفاده قرار می گیرد.
  • Laverage لوریج یا اهرم به ضریب سرمایه‌ای گفته می‌شود که صرافی (در زمینه‌ ارزهای دیجیتال) در اختیار ما می‌گذارد تا بتوانیم سودهای بیشتری داشته باشیم، البته اگر ضرر کنیم هم ضرر بیشتری خواهیم داشت.
  • لیکوئید در واقع حساب شما وقتی لیکوئید می‌شود که میزان ضرر شما از دارایی شما بیشتر شود، که در این صورت صرافی حساب شما را می‌بندد و گفته می‌شود که حساب شما لیکوئید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا