ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

معامله گران پس از کاهش قیمت اتر به ۴۱۰۰ دلار منتظر تغییر روند هستند

کاهش ۱۳ درصدی اتریوم به ۴۱۰۰ دلار منجر به لیکوئید شدن بیش از ۲۰۰ میلیون دلار معامله فیوچر شد، اما معامله گران حرفه ای هنوز امیدوارند.

معامله‌گران اتر (ETH) ممکن است پس از کاهش ۱۳ درصدی و رسیدن به ۴۱۰۰ دلار، دلایلی برای ترس داشته باشند. به نظر می رسد که پولبک سریع یک کانال صعودی ۵۵ روزه را که هدف آن ۵۵۰۰ دلار بود، شکسته است.

اترقیمت اتر/دلار در FTX. منبع: TradingView

کسانی که نگران تحلیل تکنیکال نیستند، متوجه خواهند شد که نوسانات روزانه ۳.۴ درصدی این ارز دیجیتال، نوسان منفی ۱۰ درصدی قیمت را توجیه می کند. با این حال، نباید عوامل خارجی مانند تصویب لایحه زیرساخت های ایالات متحده در روز دوشنبه را نادیده گرفت.

این قانون مستلزم آن است که تراکنش های دارایی دیجیتال به ارزش بیش از ۱۰،۰۰۰ دلار به Internal Revenue Service گزارش شود. هنوز مشخص نیست که آیا این مورد برای افراد و مشاغلی که در حال توسعه فناوری بلاک چین و کیف پول هستند اعمال خواهد شد یا خیر.

علاوه بر این، در ۱۲ نوامبر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده رسما درخواست صندوق VanEck را رد کرد.

حرکت غیرمنتظره قیمت ETH باعث لیکوئیدی قراردادهای آتی بلند مدت به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار شد.

اترمنبع: CoinGlass.com

توجه داشته باشید که چگونه ۱۱.۹ میلیارد دلار فعلی که هنوز برای قراردادهای آتی دائمی و سه ماهه وجود دارد، ۳۷ درصد بیشتر از دو ماه قبل است. با این حال، تعداد اهرم‌های لانگ (خرید) و شورت (فروش) همیشه در هر قرارداد مشتقه‌ای مطابقت دارند.

معامله گران حرفه ای دیگر بیش از حد خوش بین نیستند

برای تعیین اینکه آیا معامله گران حرفه ای تمایل به نزول دارند، باید با تجزیه و تحلیل شاخص فیوچرز پرمیوم، که به عنوان نرخ پایه نیز شناخته می شود، شروع کرد. این شاخص فاصله قیمتی بین قیمت قراردادهای آتی و بازار اسپات معمولی را اندازه گیری می کند.

معاملات آتی سه ماهه اتر ابزار ترجیحی نهنگ ها و میزهای آربیتراژ است. اگرچه ممکن است به دلیل تاریخ تسویه حساب و تفاوت قیمت از بازارهای نقدی، ابزارهای مشتقه برای معامله‌گران خرد پیچیده به نظر برسد، مهم‌ترین مزیت آن عدم وجود نرخ نوسان مالی است.

منبع: Laevitas.ch

معاملات آتی سه ماهه معمولاً با ۵ تا ۱۵ درصد پرمیوم سالانه معامله می شود که به عنوان یک فرصت برای معاملات آربیتراژ تلقی می شود.

همانطور که در بالا نشان داده شد، افزایش قیمت اتر از ۴۰۰۰ دلار در ۲۱ اکتبر باعث شد که نرخ پایه به سطح ۲۰% برسد که نشان دهنده اهرم بیش از حد خریداران است. پس از سه هفته بین ۱۴ تا ۲۰ درصد، این شاخص به ۱۲ درصد فعلی کاهش یافت.

اگرچه نرخ پایه خنثی و یا حتی می توان گفت صعودی باقی می ماند، اما نشان می دهد که شور و شوق برخی از خریداران پایان یافته است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا