ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

سازنده بازی Pokemon Go با اعتبار ۹ میلیارد دلاری درصدد ساخت متاورس

Niantic، توسعه‌دهنده بازی موبایلی محبوب واقعیت افزوده (AR) Pokemon Go، در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک متاورس «دنیای واقعی» (real-world) با بودجه جدید است.

این شرکت روز دوشنبه رسما اعلام کرد که افزایش ۳۰۰ میلیون دلاری را تکمیل کرده است و ارزش شرکت را به ۹ میلیارد دلار می رساند.

Coatue به عنوان یک سرمایه گذار بزرگ در صنعت ارزهای دیجیتال و بلاک چین شناخته می شود و از شرکت هایی مانند شرکت اطلاعاتی بلاک چین Chainalysis، استارتاپ کریپتوکارنسی Fireblocks، شرکت امنیتی بلاک چین CertiK و دیگران حمایت می کند. این شرکت همچنین اخیراً در دور سرمایه گذاری ۵۵۵ میلیون دلاری برای استارتاپ فین تک ارزهای دیجیتال MoonPay شرکت کرده است.

Matt Mazzeo، شریک عمومی Coatue گفت:

Niantic در حال ساخت پلتفرمی برای AR بر اساس نقشه سه بعدی جهان است که ما معتقدیم نقش مهمی در آینده خواهد داشت.

او افزود:

ما از شراکت با Niantic هیجان‌زده هستیم زیرا می‌بینیم که این زیرساخت از یک متاورس برای دنیای واقعی پشتیبانی کرده و به تکامل بعدی اینترنت کمک می‌کند.

نیانتیک به صراحت نگفته است که متاورس آن هیچ جنبه ای از فناوری بلاک چین، توکن های غیرقابل تعویض (NFT) یا ارزهای دیجیتال را اجرا خواهد کرد.

جان هانک ( John Hanke)، بنیانگذار و مدیر عامل Niantic گفت:

ما در حال ساختن آینده‌ای هستیم که در آن دنیای واقعی با خلاقیت‌های دیجیتال، سرگرمی و اطلاعات پوشانده شده است و آن را جادویی‌تر، سرگرم‌کننده‌تر و آموزنده‌تر می‌کند.برخلاف فیس‌بوک که در ماه اکتبر به متا تغییر نام داد تا تعهد خود را به توسعه واقعیت مجازی نشان دهد، طبق گزارش‌ها، نیانتیک می‌خواهد فناوری‌هایی را توسعه دهد که مردم را به دنیای خارج نزدیک‌تر کند. در Niantic، ما معتقدیم که انسان‌ها زمانی شادتر هستند که دنیای مجازی آنها را به دنیای فیزیکی هدایت کند.

هانک می‌گوید بر خلاف یک متاورس علمی-تخیلی، یک متاورس دنیای واقعی از فناوری برای بهبود تجربه ما از جهان آن‌طور که هزاران سال است آن را می‌شناسیم، استفاده می‌کند.

Pokemon Go Niantic که در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد، یکی از موفق ترین بازی های موبایلی تمام دوران است که طبق گزارش ها از مرز ۵ میلیارد دلار در اوایل امسال عبور کرده است. برخی از بازیگران صنعت بلاک چین از Pokemon Go الهام گرفتند و شرکت IoTeX پروژه “Pebble Go” خود را با هدف ترکیب داده های دنیای واقعی به NFT ها با استفاده از اطلاعات GPS قابل تأیید معرفی کرد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا