ارزهای دیجیتالاستخراج ارزهای دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در واقع ارزی است که پتانسیل بالایی برای رشد در آینده داشته باشد. همان طور که می دانید ارز دیجیتال یک نوع دارایی الکترونیکی به شمار می رود که در معاملات مجازی بین افراد مختلف مورد مبادله و خرید و فروش قرار می گیرد. ارزهای دیجیتال به صورت داده در دسترس هستند و به صورت یک شی فیزیکی قابل معامله نیستند.

تعداد ارزهای دیجیتالی که در دنیا وجود دارد بسیار زیاد است. انتخاب از بین این همه رمز ارز برای استخراج و سرمایه گذاری کاری دشوار است، اما چیزی که قطع به یقین همه ما به آن باور داریم این است که از جمله بهترین ارز دیجیتال برای استخراج، بیت کوین است.  البته اتریوم، پولکادات، کاردانو، ترون، لایت کوین، مونرو، زی کش، دش، بایننس کوین … نیز از دیگر ارزهای دیجتالی هستند که توانسته اند توجه ماینرها را برای استخراج به سمت خود جلب کنند. (برای آشنایی با این رمزارزها اینجا را کلیک کنید)

در انتخاب ارز دیجیتال برای استخراج باید شرایط خود و اهدافی که در ذهن دارید را در نظر بگیرید.  برای مثال ارز دیجیتال بیت کوین را پنج سال پیش می توانستید با قیمت حدود ۵۰۰ دلار خریداری کنید. از ژوئن ۲۰۲۱، قیمت یک بیت کوین بیش از ۳۲۰۰۰ دلار رشد کرده است و در یک مقطعی بالای ۵۰۰۰۰ دلار نیز رسید. این رشد حدود ۶۳۰۰ درصد است. بنابراین بیت کوین پتانسیل رشد بسیار زیادی دارد و می تواند گزینه مناسبی برای استخراج باشد. یا ارز دیجیتال اتریوم که به دلیل کاربردهای بالقوه ای که در ساخت توکن ها دارد و همچنین قرار داد های هوشمند و در صورت تحقق برخی شرایط می تواند در آینده رشد خوبی را تجربه کند. این رمز ارز دیجیتال تا به امروز نیز رشد بسیار زیادی را تجربه کرده است. در عرض ۵ سال قیمت آن از ۱۱ دلار به بیش از ۲۵۰۰ دلار رسیده است تقریبا بیش از ۲۲۰۰۰ درصد رشد را در این ارز دیجیتال در طی ۵ سال اخیر شاهد بوده ایم.

آلت کوین هایی مانند بایننس کوین، کاردانو، دوج کوین، ریپل، یونی سواپ، کیک و … هم جزو بهترین ارز دیجیتال برای استخراج به شمار می روند و همگی از پتانسیل خوبی برای رشد در آینده برخوردار هستند و جزو پروژه های قوی و با اهداف بلند پروازانه به حساب می آیند. سرمایه گذاری در زمینه استخراج این ارزهای دیجیتال اگر با آگاهی و اطلاعات بیشتر و تحقیق از سوی شما انجام شود می تواند موجب شود سود خوبی از این طریق کسب کنید. البته مواردی که ما در این مقاله بیان می کنیم نظرات شخصی هستند و نباید مبنای تصمیم گیری برای خرید و یا سرمایه گذاری شما قرار گیرند.  بنابراین اگر قصد دارید بدانید که چگونه ارز دیجیتال استخراج می شود و همچنین بهترین ارزهای دیجیتال که برای استخراج مناسب هستند چه ارزهایی می باشند با ما همراه باشید.

استخراج ارز دیجیتال

قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج برویم، بهتر است به‌خوبی با مفهوم استخراج آشنا شویم. به فرایند تأیید تراکنش‌ها توسط سخت‌افزارهای کاربران شبکه که در نهایت منجر به افزوده شدن بلاک جدید به بلاک چین و ایجاد یک واحد جدید از آن ارز دیجیتال می‌شود، استخراج ارز دیجیتال (Mining) می‌گویند.

استخراج ارز دیجیتال را می‌توان با استخراج طلا از معادن مقایسه کرد. طلا در اعماق زمین وجود دارد و کارگران معدن باید با تلاش و حفاری‌های گسترده محل آن‌ را پیدا کنند و به بیرون بکشند. در استخراج ارز دیجیتال به جای پیدا کردن محل دفن طلا، کاربران شبکه به کمک قدرت سخت‌افزاری رایانه‌ها و دیگر دستگاه‌های مخصوص استخراج خود باید پاسخ یک مسئله‌ی ریاضی از پیش تعیین‌شده را پیدا کنند. هر کاربری که زودتر از بقیه بتواند به این پاسخ برسد، برنده است و مقداری از آن ارز دیجیتال به عنوان پاداش به او می‌رسد.

بدین ترتیب تراکنش‌ها توسط خود کاربران تایید می‌شوند و شبکه به حیات خود ادامه می‌دهد.

نکاتی برای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

به‌جز بیت کوین، صدها ارز دیجیتال دیگر نیز وجود دارد که استخراج هرکدام سودآوری متفاوتی نسبت به دیگری خواهد داشت. حتی در مورد خود بیت کوین، زمانی بود که به‌راحتی می‌توانستیم در خانه‌ی خود و با رایانه‌های شخصی به استخراج آن بپردازیم و سود خوبی هم نصیب‌مان شود. اما امروزه به دلایل مختلفی مثل افزایش درجه‌ی سختی استخراج یا سختی شبکه و بیشتر شدن تعداد کسانی که به استخراج این رمزارز می‌پردازند، استفاده از رایانه‌های شخصی چندان به‌صرفه نیست.

پس اگر می‌خواهیم در کمترین زمان بیشترین بازدهی را داشته باشیم و نسبت به زمان، برق و قدرت سخت‌افزاری سپری‌شده، سود خوبی کسب کنیم باید حتماً به چند مورد مهم توجه داشته باشیم. این ویژگی‌های مهم را می‌توان به سه بخش کلی تقسیم کرد که در بخش‌های بعدی اشاره‌ی کوتاهی به هر کدام می‌کنیم.

کسب اطلاعات کافی درمورد ارزهای دیجیتال

اولین و شاید بتوان گفت مهم‌ترین نکته این است که ارز دیجیتالی را انتخاب کنیم که آینده‌دار باشد. ما می‌توانیم روزها مشغول استخراج یک ارز ناشناخته باشیم و مقدار زیادی از آن را هم به عنوان پاداش دریافت کنیم. ولی اگر ارز مورد نظر به دردنخور باشد و روز به روز ارزش خود را از دست بدهد، سود چندانی نصیب‌مان نخواهد شد.

به همین دلیل همواره قبل از انتخاب یک رمزارز برای استخراج باید در مورد آن تحقیق کرد. اطلاعاتی مثل نوسانات اخیر قیمت آن ارز دیجیتال، حجم بازار، پیش‌بینی متخصصان در مورد قیمت رمز ارز مورد نظر در آینده، تاریخچه‌ی توسعه‌دهندگان، مورد قبول و همچنین کاربردی بودن آن همگی می‌توانند در انتخاب ما تأثیرگذار باشند.

برای دریافت این اطلاعات سایت‌های مختلفی هستند که می‌توان از آن‌ها کمک گرفت. تریدینگ ویو (TradingView) یکی از این سایت‌های معتبر و قدیمی است که می‌تواند تمام اطلاعات اشاره‌شده را در اختیار شما قرار بدهد.

محاسبه سودآوری استخراج ارز مورد نظر

استخراج هر ارز دیجیتال نسبت به دیگر ارزها نیازمند زمان و قدرت سخت‌افزاری متفاوتی است. برای مثال بیت کوین را در نظر بگیرید. مدت زمانی که طول می‌کشد یک بلاک به بلاک چین بیت کوین افزوده شود ۱۰ دقیقه است. این یعنی کسی که در حال استخراج بیت کوین است هر ۱۰ دقیقه ۱ شانس برنده شدن و هر ۱ ساعت ۶ شانس برنده شدن دارد. این زمان در ارز دیگری مثل دوج کوین (Dogecoin) ۱ دقیقه است. یعنی در هر ۱ ساعت ۶۰ شانس برنده شدن دارید. البته این دلیل نمی‌شود که بگوییم استخراج دوج کوین بهتر از بیت کوین است زیرا پاداشی که از استخراج موفقیت‌آمیز بیت کوین می‌گیرید، بسیار ارزشمندتر از پاداشی است که از استخراج دوج کوین نصیبتان خواهد شد.

بااین‌حال، درجه‌ی سختی استخراج ارزی مثل بیت کوین به حدی بالا رفته است که کاربران زیادی قید استخراج را زده‌اند یا به سراغ انتخاب‌های دیگری مثل استخراج ابری، استفاده از استخرهای استخراج و استفاده از سخت‌افزارهای مخصوص استخراج یا آی‌سیک (ASIC) رفته‌اند. بنابراین کسی که سخت‌افزار پیشرفته ندارد بهتر است به سراغ استخراج ارزهایی برود که درجه‌ی سختی پایین‌تری دارند. بدین ترتیب، می‌توان قبل از شروع، میزان سودآوری استخراج را تخمین زد و سپس شروع به فعالیت نمود. سایت‌هایی برای مقایسه‌ی سودآوری ارزهای مختلف وجود دارند که می‌توان به سایت WhatToMine اشاره کرد.

سودآوری بلندمدت یا کوتاه‌ مدت

برای رسیدن به بالاترین بازدهی، بهتر است به سراغ استخراج ارزهایی برویم که آینده‌ی روشنی دارند. به عبارت دیگر، ارزهای دیجیتالی را استخراج کنیم که در زمان حال، استخراج آن‌ها راحت‌تر از باقی ارزها باشد و در عین‌حال، در چند ماه یا چند سال آینده احتمال رشد بالایی داشته باشند. بدین ترتیب هم می‌توانیم مقدار زیادی از آن ارز را در زمان کم استخراج کنیم و ماه‌ها بعد با قیمت‌های بالاتری آن‌ها را بفروشیم.

البته همه‌چیز به این آسانی نیست. ممکن است سخت‌افزاری که هم‌اکنون دراختیار داریم آنقدر قوی باشد که بتوان با آن در کوتاه‌مدت یک ارز دیجیتال با ارزش مثل بیت کوین را استخراج کرد. در این صورت به احتمال زیاد سودی که از این راه به دست می‌آوریم بیشتر از استخراج یک ارزش کمتر شناخته‌شده که ممکن است در بلند‌مدت ارزش پیدا کند، خواهد بود.
پس قبل از انتخاب یک ارز و شروع فرایند استخراج، حتماً باید به این نکته هم توجه داشته باشیم.

بهترین رمزارزها برای استخراج

با توجه به نکاتی که در طول مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید ارزهای دیجیتالی زیر را به عنوان پیشنهاد از سوی وب سایت ایران چارت مدنظر داشته باشید. به همین منظور در ادامه اطلاعات کامل هر ارز دیجیتال پیشنهادی را برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ایم تا بتوانید با مقایسه کردن آن‌ها و با توجه به شرایط خود، بهترین ارز را برای استخراج انتخاب کنید.

البته ناگفته نماند که هیچ وقت نمی‌توان در پاسخ به سوال بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چیست؟ یک جواب ثابت و قطعی ارائه کرد. دلیل آن هم بسیار واضح است؛ شرایط هر فرد از جمله زمانی که در اختیار دارد، قدرت سخت‌افزاری، هزینه‌های جانبی مثل مصرف برق و غیره با دیگران متفاوت است. ممکن است یک نفر با استخراج بیت کوین به بالاترین سود در کمترین زمان برسد و دیگری با استخراج ارز کمترشناخته‌شده‌ای مثل دوج کوین و در بلندمدت به سوددهی برسد.

مونرو

ارز دیجیتال مونرو (Monero) که از سال ۲۰۱۴ میلادی در بازار وجود دارد، نشان داده که ارزی قابل اعتماد و باثبات است. از ویژگی‌های خاص مونرو می‌توان به سطح بسیار بالای حریم خصوصی اشاره کرد. این ارز در سال ۲۰۱۹ الگوریتم کریپتو نوت (CryptoNote) را با الگوریتم پیشرفته‌تر رندوم‌ایکس (RandomX) تعویض کرد. امروزه مونرو به‌عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال که می‌توان آن را با پردازنده‌های مرکزی رایانه‌ها استخراج کرد، شناخته می‌شود.

آقای الکساندر بلیر (Alexander Blair) که اخیراً به عنوان پشتیبان اصلی مونرو منصوب شده است در این‌باره می‌گوید: «الگوریتم کریپتو نوت که مدتی می‌شود از آن استفاده می‌کردیم، بسیار ساده بود. آنقدر ساده که هرکس می‌توانست کدهای آن را برداشته، آن را درک کرده و از آن استفاده کند. اما الگوریتم رندوم‌ایکس بسیار پیشرفته‌تر از آن است.»

مونرو

مونرو به این دلیل الگوریتم خود را مدام عوض می‌کند که نتوانید از دستگاه‌های مخصوص استخراج (ASIC) برای استخراجش استفاده کنید. همان‌طور که احتمالا می‌دانید بسیاری از دستگاه‌های ASIC تنها قادر به استخراج ارزهایی هستند که از الگوریتم پشتیبانی‌شده‌ی آن‌ها (که معمولاً هم یک الگوریتم هستند) استفاده می‌کنند. پاداش استخراج این ارز معادل با ۱.۲۶ مونرو است و هر ۲ دقیقه یک بلاک به بلاک چین آن اضافه می‌شود.

زی‌ کش

زی‌کش (ZCash) که به آن زیروکش (ZeroCash) هم می‌گویند، در اکتبر ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد. الگوریتمی که در این ارز به کار رفته است باعث می‌شود که بتوان آن را با کارت‌های گرافیک هم استخراج کرد. تراکنش‌های زی‌کش همگی ناشناس بوده و ردیابی کردن آن‌ها کاملاً غیرممکن است. همین موضوع یکی از مسائلی است که باعث شده زی‌کش طرفداران خاص خود را پیدا کند.

موضوع دیگری که زی‌کش را محبوب کرده کارمزد تراکنش‌های بسیار ناچیز آن است. به همین دلیل زی‌کش در بین تریدرها (Trader) یا همان کسانی که علاقه‌مند به خریدوفروش ارز دیجیتال هستند، یکی از ارزهای پراستفاده به شمار می‌رود.

در سال ۲۰۱۷ میلادی زی‌کش در صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال برای فروش عرضه شد ولی هنوز هم نتوانسته است تا به پتانسیل واقعی خود برسد. هر ۷۵ ثانیه یک بلاک به بلاک چین زی‌کش اضافه می‌شود و پاداش استخراج برابر با ۳.۱۲۵ زی‌کش است.

زی کش

گرین

گرین (Grin) یکی دیگر از ارزهای دیجیتال خوب برای استخراج است که در سال ۲۰۱۹ میلادی شروع به فعالیت کرد. پروتکلی که در ساخت آن استفاده شده میمبل ویمبل (Mimblewimble) نام دارد. به گفته‌ی سازندگان، هدف از ساخت گرین این است که مقیاس‌پذیرتر از ارزهای دیجیتال دیگر بوده و نیاز چندانی هم به فضای ذخیره‌سازی نداشته باشد. در گرین خبری از پسماندهای تراکنش‌ها روی شبکه نیست و به همین دلیل حریم خصوصی در آن از سطحی بالاتر از دیگر رمز ارزها برخوردار است.

نکته‌ی مهمی که باعث شده است گرین به یکی از ارزهای محبوب برای استخراج تبدیل شود، نامحدود بودن آن است. همچنین پاداش استخراج موفقیت‌آمیز یک بلاک ۶۰ گرین است.
ارز دیجیتال گرین یکی از آن ارزهایی است که ممکن است تا قبل از این مقاله حتی اسم آن را هم نشنیده باشید ولی در هر لیستی که از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج تهیه می‌شود، در اغلب موارد گرین هم خودنمایی می‌کند.

ریون کوین

رِیوِن کوین (RavenCoin) هم جزو آن ارزهایی است که شاید چندان شناخته‌شده نباشد ولی ماینرها (Miner) یا کسانی که به استخراج ارز دیجیتال می‌پردازند، حتماً با آن آشنا هستند. جالب است بدانید که اسم این ارز که ریون نام دارد در فارسی به معنای کلاغ سیاه است که به‌خاطر نقش پررنگ آن‌ها در کتاب و سریال پرطرفدار بازی تخت‌وتاج (Game of Thrones) انتخاب شده است.

سازندگان این ارز، ریون کوین را درست در سوم ژانویه سال ۲۰۱۸ عرضه کردند تا با سالگرد انتشار بیت کوین همزمان شود. ریون کوین از بیت کوین فورک شده و برای همین بسیاری از ویژگی‌های آن را به ارث برده است. پاداش استخراج موفقیت‌آمیز این ارز برابر با ۵ هزار ریون کوین است.

لایت کوین

لایت کوین (Litecoin) تا‌به‌حال موفق شده تا تراکنش‌هایی فوری با کارمزدی بسیار پایین‌تر را نسبت دیگر ارزهای دیجیتال فراهم کند. به همین دلیل توانسته است طرفداران زیادی هم در بین کاربران ارزهای دیجیتال برای خود دست‌وپا نماید. از طرفی لایت کوین حجم معاملات و میزان نقدشوندگی بسیار بالایی در بازار کریپتوکارنسی‌ها دارد و در حقیقت این دو فاکتور جزو عوامل اصلی محبوبیت این ارز دیجیتال به‌حساب می‌آیند.

اگر قصد استخراج لایت کوین را دارید، باید بدانید که تنها می‌توانید این ارز دیجیتال را به‌وسیله‌ی سخت‌افزارهای ASIC استخراج‌ کنید، چرا که استخراج لایت کوین به‌وسیله کارت‌های گرافیک و پردازنده‌ها، به علت اینکه لایت کوین سختی شبکه بسیار بالایی دارد، از نظر سوددهی و صرفه‌ی اقتصادی بی‌معنی است.

همچنین پاداش استخراج لایت کوین ۱۲.۵ واحد از این ارز دیجیتال است که بعد از پایان کار و اضافه‌شدن بلاک به بلاک چین پرداخت می‌شود. الگوریتم مورد استفاده‌ی لایت کوین هم الگوریتم اسکریپت (Scrypt) است.

بیت کوین گلد

بیت کوین گلد (Bitcoin Gold) یکی دیگر از فورک‌های بیت کوین است که طبق الگوریتم اکویی‌هش (Equihash) و به‌صورت اختصاصی جهت استخراج به‌وسیله‌ی کارت‌های گرافیک (GPU) توسعه ‌یافته است. به این الگوریتم زی‌هش (ZHash) هم گفته می‌شود. در حقیقت تغییرات پدید‌آمده باعث شده است تا فرایند استخراج عادلانه‌تر صورت بگیرد و کاربران با هر سخت‌افزاری موفق به استخراج شوند.

هدف از شکل‌گیری بیت کوین گلد این بود که بتواند به رقیبی سرسخت برای بیت کوین کش (Bitcoin Cash) تبدیل شود و باعث افزایش بیش‌ازپیش تمرکززدایی گردد، ولی تابه‌حال که در انجام این کار موفق ظاهر نشده است.

تابه‌حال بیت کوین گلد بیشتر از ۹۰ درصد از ارزش خود در بازار را از دست ‌داده است، ولی استخراج این رمز ارز کماکان سوددهی مطلوبی دارد و در بین ۱۰ رمز ارز برتر جهت استخراج قرار می‌گیرد. به علت ماهیتی که بیت کوین گلد دارد نمی‌توان این ارز دیجیتال را به‌وسیله‌ی سخت‌افزارهای ASIC استخراج کرد.

اتریوم کلاسیک

تا اوایل سال ۲۰۱۶ تنها یک اتریوم (Ethereum) در بازار وجود داشت و آن ‌هم اتریوم معمولی بود، ولی در سال ۲۰۱۶ یک هک بسیار عظیم در شبکه‌ی اتریوم اتفاق افتاد و با این هک یک اتریوم جدید به وجود آمد و اتریوم قدیمی‌تر اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) نام‌گذاری شد. در حقیقت هر دو اتریوم‌ها، یعنی اتریوم کلاسیک و اتریوم، از الگوریتم استخراجی یکسان که همان ات‌هش (Ethash) است بهره می‌برند و ازاین‌رو جهت استخراج هردو می‌توان از سخت‌افزارهای ماینینگ مشابهی استفاده کرد. ازنظر سودآوری استخراج اتریوم کلاسیک مانند اتریوم است و با افزایش سوددهی یکی از آ‌ن‌ها، ماینرها به‌سمت دیگری هجوم می‌برند و همین موضوع باعث ایجاد نوعی تعادل نسبی در بین این دو ارز دیجیتال شده است.

در اتریوم کلاسیک هر ۵ میلیون بلاک یک‌ بار، پاداش استخراج موفقیت‌آمیز و اضافه شدن بلاک به بلاک چین کمتر می‌شود. آخرین بار در ماه مارس ۲۰۲۰ بود که این پاداش از ۴ اتریوم کلاسیک به ۳.۲ کاهش یافت.

دوج کوین

دوج کوین که توسط بیلی مارکوس (Billy Markus) و فقط برای سرگرمی و شوخی طراحی و ساخته شد به دلیل استفاده از تصویر و اسم یک سوژه‌ی اینترنتی در بین کاربران محبوب شد. این سوژه‌ی اینترنتی در واقع یک میم (Meme) است که حالت خاص سگی از نژاد ژاپنی شیبا اینو (Shiba Inu) را نشان می‌دهد. جالب است بدانید که دوج کوین توانسته است تا در مدت کمی از بسیاری از ارزهای دیگر پیشی گرفته و به رتبه‌های بالای ارزهای دیجیتال با بیشترین سهم بازار برسد.

دوج کوین هم مثل لایت کوین از الگوریتم اسکریپت استفاده می‌کند. به همین دلیل لازم نیست برای استخراج آن رو به سخت‌افزارهای فوق قوی بیاورید. البته منظورمان این نیست که از لپ‌تاپ یا رایانه‌ی شخصی خود استفاده کنید، در واقع استفاده از کارت گرافیک یا پردازنده‌ی مرکزی انتخاب بهتر و سودآورتری است. همچنین پاداش استخراج این ارز ۱۰ هزار دوج کوین به ازای هر بلاک است.

دش

ارز دیجیتال دش (Dash) خود را به عنوان پول دیجیتال در دنیای رمزارزها معرفی می‌کند. این ارز به کمک ویژگی‌های خاص خود که به InstantSend و PrivateSend شهرت دارند توانسته است تا امکان پردازش سریع و امن تراکنش‌های مالی را در سرتاسر جهان فراهم کند.

برای استخراج دش باید از سخت‌افزارهای ASIC استفاده کرد که بهترین آن Antminer D3 نام دارد. الگوریتم مورد استفاده‌ی این ارز هم الگوریتم ایکس‌۱۱ (X11) نام داشته و پاداش استخراج آن حدود ۲.۸۸ دش به ازای هر بلاک است. استخراج دش هنوز هم سودآور است ولی حتماً باید به قدرت سخت‌افزاری خود و همچنین هزینه‌های مصرفی مثل هزینه‌ی برق توجه داشته باشید. مورد دیگر درجه‌ی سختی استخراج است که قبل از شروع استخراج دش بد نیست در مورد آن هم تحقیق کنید تا زمان و هزینه‌ای که می‌کنید به هدر نرود.

اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم که به ملکه‌ی ارزهای دیجیتال هم شناخته می‌شود یکی از به‌روزترین و محبوب‌ترین رمزارزهای بازار کریپتوکارنسی‌ها به‌ حساب می‌آید و بیشتر ارزهای دیجیتال شناخته‌شده دیگر از تکنولوژی‌های به کار گرفته‌شده در بلاک چین این ارز دیجیتال بهره می‌برند.

از طرفی ارز دیجیتال اتریوم را می‌توان بیشتر مناسب پروژه‌های بلندمدت و سرمایه‌گذاری طولانی در نظر داشت. در حقیقت کارشناسان بر این باور هستند که اتریوم این قابلیت را دارد تا بیت کوین را پشت سر گذاشته و به ارزشمندترین رمز ارز بازار بدل گردد. درواقع اگر همچنین چیزی میسر شود، می‌توان استخراج اتریوم را به‌عنوان یک پروژه‌ی طولانی‌مدت و موفق در نظر داشت.

الگوریتم مورد استفاده‌ی اتریوم هم ات‌هش است که در اتریوم کلاسیک استفاده می‌شد. این ارز به‌خصوص در ماه‌های اخیر رشد بسیاری زیادی کرده و مطمئناً کسانی که در سال‌های پیش به استخراج این ارز می‌پرداختند، اکنون از این انتخاب خود بسیار خوشنود هستند.

بیت کوین

در پایان به بیت کوین می‌رسیم که هنوز هم پادشاه ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود که سهم بزرگی از آن را به خود اختصاص داده است. با اینکه امروزه استخراج بیت کوین به بالاترین سطح خود در سال‌های اخیر رسیده است ولی افزایش چشم‌گیر قیمت آن هم باعث شده است تا افراد زیادی هنوز هم به استخراج آن روی بیاورند.

بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کند و پاداش استخراج فعلی آن ۶.۲۵ بیت کوین است. مطمئناً اگر سخت‌افزارهای مخصوص و قدرتمند ندارید باید از فکر استخراج بیت کوین خارج شوید چرا که به دلیل سختی بالای آن به‌هیچ‌وجه سودآوری نخواهد داشت. پیشنهاد ما استخراج یکی دیگر از ارزهای پیشنهاد شده در این مقاله است که علی‌رغم داشتن ارزش پایین‌تر، درجه‌ی سختی کمتری هم دارند و احتمال موفقیت در آن‌ها بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا