ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

آشنایی با کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) + آموزش تصویری

برنامه Trust Wallet، یک برنامه کیف پول موبایل است که امکان ارسال، دریافت و ذخیره ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می کند. این کیف پول با ظاهری ساده طراحی شده است و بستری را فراهم کرده است که تنظیم و استفاده از آسان باشد.

از آنجایی که کیف پول Trust یک کیف پول ارز دیجیتال غیرمتمرکز است، برای ایجاد آن نیازی به وارد کردن ایمیل و شناسه کاربری ندارید. این کیف پول گزینه خیلی خوبی برای تازه کارها و کاربرانی است که دوست ندارند از برنامه هایی با ظاهر و رابط کاربری پیچیده استفاده کنند.

نیاز به نسخه پشتیبان از کیف پول Trust

از آنجایی که این کیف پول بر روی تلفن همراه شما نصب می شود، با حذف برنامه، خرابی یا شکستگی تلفن همراه دیگر قابل دسترسی نیست. برای جلوگیری از این گونه مشکلات، می توانید از همان ابتدا از کیف پول خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در غیر این صورت، اگر به هر دلیلی دسترسی شما به کیف پول از بین برود، به هیچ روش دیگری نمی توانید دوباره وارد کیف پول خودتان شوید.

منظورمان از تهیه نسخه پشتیبان، یادداشت ۱۲ کلمه بازیابی (Recovery Phrase) هست که در زمان نصب کیف پول به شما نمایش داده می شود. به دلیل اینکه در زمان نصب کیف پول تراست، مانند دیگر کیف پول ها شماره تلفن یا ایمیلی از سمت شما ثبت نمی شود. تنها راه دسترسی به کیف پولتان، استفاده از ۱۲ کلمه بازیابی هست که در ادامه توضیح می دهیم.

راهنمای دانلود و نصب کیف پول Trust Wallet

گام اول

برنامه Trust Wallet را از یک منبع معتبر و رسمی دانلود کنید.

راهنمای-دانلود-و-نصب-کیف-پول-Trust-Wallet

از طریق وبسایت رسمی Trust Wallet می توانید برنامه مورد نیاز خود را مطابق با اینکه سیستم عامل شما Android است یا IOS، دانلود کنید. باید اطمینان حاصل کنید که برنامه را از منبع معتبر یا منابع اصلی مانند وب سایت اصلی یا ارائه دهندگان اصلی برنامه App Store و Play Google دانلود کرده اید.

گام دوم

پس از دانلود برنامه Trust Walletو باز کردن آن، بر روی گزینه “create a new wallet” (ایجاد یک کیف پول جدید) کلیک کنید. گزینه “I already have a wallet” (من قبلاً یک کیف پول داشتم) نیز برای کاربرانی که از قبل وارد برنامه Trust Wallet شده اند و حساب کاربری دارند، موجود است. این کاربران در صورتی که بخواهند وارد حساب قدیمی خود شوند، می­ توانند از این گزینه استفاده کنند.

گام سوم

در مرحله بعد، پس از کلیک بر روی “create a new wallet”، تراست ولت از شما می خواهد سیاست های حریم خصوصی و اصطلاحات این سرویس را بخوانید. در صورت تمایل به ادامه، این مورد را بپذیرید و روی گزینه “Continue” کلیک کنید.

پذیرش-قوانین-تراست-ولت

گام چهارم

اکنون نیاز است که ۱۲ کلمه نشان داده شده در تصویر را یادداشت کنید. در صورت نیاز به بازیابی کیف پول به این ۱۲ کلمه نیاز دارید و باید در امنیت کامل نگهداری شوند.

چند توصیه مهم در مورد ۱۲ کلمه بازیابی:

  1. کلمات بازیابی را روی یک کاغذ نوشته و در مکانی امن نگهداری کنید. از ذخیره این کلمات در محیط مجازی که به اینترنت متصل است، خودداری کنید.
  2. چندین نسخه از کلمات تهیه کنید و آنها را در جاهای مختلف ذخیره کنید تا در صورت گم یا خراب شدن یکی از آن ها بتوانید به نسخه دیگری از این کلمات دسترسی داشته باشید.
  3. جهت حفظ امنیت کیف پول خود، کلمات را با دیگران به اشتراک نگذارید.

تراست ولت از شما می خواهد که ۱۲ کلمه بازیابی که در مرحله بعد مشاهده می کنید را در اختیار دیگران قرار ندهید. این مورد را بپذیرید و با کلیک بر روی گزینه “Continue”، برنامه ۱۲ کلمه بازیابی را به شما نمایش می دهد. فراموش نکنید که ترتیب این کلمات اهمیت دارد و این کلمات را در جای امن یادداشت کنید.

گام پنجم

در این مرحله، برای تایید کیف پول، برنامه از شما می خواهد که ۱۲ کلمه مرحله قبل را به ترتیبی که به شما نمایش داده شد، وارد کنید (به دلیل موارد امنیتی، برای این مقاله آموزشی ما ۳ کلمه از ۱۲ کلمه را در تصویر زیر پنهان کردیم):

روی گزینه “Continue” کلیک کنید:

گام ششم

پس از تأیید کلمات، تصویر زیر نمایش داده می شود. با نمایش این صفحه اطمینان حاصل می شود که کیف پول شما ساخته شده است.

برای دسترسی به کیف پول خود روی کلمه “DONE” کلیک کنید یا از طریق علامت ضربدر پنجره را ببندید.

پیغام بعدی مربوط به پوش نوتیفیکشن کیف پول تان هست (پیامی که بر روی صفحه نمایش موبایل شما نمایان می شود). برای مثال، زمانی که بیت کوین در کیف پول تان دریافت می کنید، این پیغام دریافت بر روی موبایل شما ظاهر می شود. می توانید روی گزینه “ENABLE” (فعال کردن) کلیک کنید یا پنجره را با استفاده از علامت ضربدر ببندید.

در تصویر زیر صفحه اصلی کیف پول تراست ولت را مشاهده می کنید که بخش “توکن ها” هست:

توجه:

کلمات کلیدی که یادداشت کردید، تنها راه دسترسی به Trust Wallet هستند. با دسترسی به این کلمات، قادر خواهید بود از طریق هر دستگاهی با سیستم عامل اندروید یا IOS به Wallet Trust خود دسترسی داشته باشید و با آن کار کنید.

اگر برنامه را نصب کردید و هنوز کلمات بازیابی را در جایی یادداشت نکردید، لطفاً مراحل زیر را انجام دهید تا مجدد کلمات بازیابی کیف پول خودتان را ببینید (یادداشت کلمات بازیابی فراموش نشود):

روی بخش “تنظیمات” کیف پول تراست ولت (سمت پایین، گوشه راست) کلیک کنید:

در تصویر زیر، روی گزینه “Wallets” کلیک کنید:

روی علامت “۳ نقطه” که به صورت عمودی نشان داده شده، کلیک کنید:

با کلیک بر روی گزینه “Show Recovery Phrase” کلمات بازیابی به شما نشان داده می شود. آنها را یادداشت کرده و در جای امن نگهداری کنید.

برای کدام ارزهای دیجیتال می توانید از Trust Wallet استفاده کنید؟

تراست ولت یک کیف پول مولتی کارنسی است؛ به کیف پول هایی که از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، مولتی کارنسی گفته می‌شود (Multi currency).

بعد از نصب Trust Wallet، به صورت پیشفرض ۴ ارز دیجیتال Bitcoin, Ethereum, BNB, Smart Chain (بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، اسمارت چین) در دسترس است. علاوه بر این ۴ مورد، در کیف پول Trust ارزهای دیجیتال زیادی قابل استفاده هستند؛ برای مثال:

Tron (TRX)

Litecoin (LTC)

Bitcoin Cash (BCH)

Dash (DASH)

Stellar (XLM)

Tezos (XTZ)

Aion (Aion)

Viacoin (VIA)

برا مشاهده لیست ارزهایی که توسط کیف پول تراست ولت پشتیبانی می شود، به این لینک مراجعه کنید.

چگونه ارز دیجیتال موردنظر را به لیست اضافه کنید؟

با استفاده از علامتی که در سمت راست گوشه بالا قرار دارد، می توانید به لیست سایر ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشید و ارز دیجیتال مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب ارز دیجیتال موردنظر به شبکه آن هم توجه کنید. برای مثال، ارز دیجیتال تتر بر روی ۲ شبکه trc20 (بلاکچین ترون) و erc20 (بلاکچین اتریوم) قرار دارد. زمانی که از تتر در شبکه trc20 استفاده می کنید، کارمزد تراکنش ها را با ارز دیجیتال ترون (trx) و زمانی که از تتر در شبکه erc20 استفاده می کنید، کارمزد تراکنش ها را با اتر (eth) پرداخت می کنید. بنابراین، برای برداشت تتر در شبکه trc20 و erc20، باید به ترتیب مقداری ترون و اتر در کیف پول تراست خودتان داشته باشید.

در بخش “Search tokens” می توانید ارز دیجیتال موردنظر خودتان را جستجو کنید:

برای مثال، USDT (تتر) را جستجو کرده و روی علامت دایره کلیک کنید تا رمزارز تتر برای کیف پول شما فعال شود.

چگونه می‌توانید در کیف پول Trust بیت کوین دریافت کنید؟

برای دریافت ارز دیجیتال نیاز هست که شما آدرس مربوط به آن ارز دیجیتال را برای فرستنده موردنظر ارسال کنید.

در حال حاضر موجودی بیت کوین شما در تراست ولت صفر است. اگر خودتان در یک صرافی ارز دیجیتال مانند والکس بیت کوین خریدید و می‌خواهید آن را به تراست ولت انتقال دهید، کافیست آدرس بیت کوین خودتان در تراست ولت را در صرافی موردنظر وارد کنید.

در کیف پول تراست ولت مانند سایر کیف پول ها، هر ارز دیجیتال یک آدرس منحصر به فرد دارد. برای مشاهده آدرس بیت کوین در کیف پول تراست، مراحل زیر را انجام دهید:

روی “Bitcoin” (بیت کوین) در بخش توکن ها کلیک کنید:

هنگامی که داخل کیف پول بیت کوین خود هستید، گزینه های Send ,Receive ,Copy را مشاهده می کنید. برای دریافت بیت کوین، روی گزینه ” Receive ” کلیک کنید:

آدرس بیت کوین خود را که یک عبارت طولانی تشکیل شده از حروف و عدد هست را مشاهده می کنید. می‌توانید با کلیک بر روی گزینه “Copy” آدرس را کپی کنید یا با کلیک بر روی گزینه “Share” کد QR را به اشتراک بگذارید.

با ارسال بیت کوین توسط فرستنده به این آدرس، بیت کوین به کیف پول Trustشما منتقل می شود.

فرض کنید در سایت والکس بیت کوین خریدید و می خواهید آن را به تراست ولت انتقال کنید. آدرس بیت کوین خودتان در تراست ولت را کپی کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

وارد پنل کاربری خودتان در والکس شوید و روی بخشی که در تصویر زیر مشخص شده است، کلیک کنید (در تصاویر زیر ما از طریق موبایل در والکس لاگین کردیم):

روی گزینه “کیف پول” کلیک کنید.

فرض کنید از قبل در سایت والکس ۰.۰۰۳ بیت کوین خریداری کردید. می خواهید ۰.۰۰۱ آن را به تراست ولت انتقال دهید. روی گزینه “برداشت” کلیک کنید.

توجه کنید که کارمزد انتقال در شبکه بیت کوین، ۰.۰۰۰۳ بیت کوین است و برای هر انتقال باید این کارمزد را پرداخت کنید:

  • میزان برداشت (BTC) را وارد کنید.
  • آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید (برای مثال آدرس بیت کوین شما در تراست ولت)
  • روی گزینه “ایجاد درخواست برداشت” کلیک کنید.

مشخصات انتقال را چک کنید. یک کد تایید به ایمیل شما ارسال می شود. کد تایید را وارد کرده و روی گزینه “ارسال” کلیک کنید.

دریافتی کیف پول مقصد ما، ۰.۰۰۰۷ بیت کوین خواهد بود (۰.۰۰۰۳ بیت کوین از ۰.۰۰۱ به خاطر کارمزد کم شده است).

پیغام “درخواست شما با موفقیت ثبت شد” را مشاهده می کنید. روی گزینه “بستن” کلیک کنید.

در بخش کیف پول والکس پایین صفحه می توانید روی “آخرین درخواست های تسویه حساب کوین” کلیک کنید. درخواست ما در وضعیت “بررسی نشده” قرار دارد.

۱۵ الی ۴۵ دقیقه طول می کشد تا درخواست شما در والکس بررسی و تایید شود. بعد از آن صبر کنید تا تراکنش شما در شبکه بررسی و تاییدیه های لازم را از شبکه بگیرد (شلوغ بودن شبکه روی مدت زمان انجام تراکنش تاثیرگذار است).

بعد از گذشت مدت زمان موردنیاز، مجدد وضعیت درخواست خودتان را چک کنید. بعد از تایید درخواست برداشت بیت کوین، می توانید روی گزینه “مشاهده جزئیات” کلیک کنید.

جزئیات زیر را مشاهده می کنید:

  • Confirmations: تعداد تاییدیه هایی که تراکنش ما از شبکه دریافت کرده است (۱۶۱ تاییدیه).
  • Height: ارتفاع بلاکی که تراکنش ما در آن انجام شده است (۶۵۲۴۱۵).
  • Timestamp: زمان
  • Fees: کارمزد
  • Hash: هش

خب، سراغ کیف پول تراست ولت می رویم که ببینیم موجودی بیت کوین ما افزایش پیدا کرده است یا خیر.

مشاهده می کنید که موجودی بیت کوین افزایش یافته است و معادل دلاری آن نیز نوشته شده است. روی گزینه “Bitcoin” کلیک کنید.

گزارش دریافت بیت کوین را مشاهده می کنید. روی این بخش کلیک کنید.

در تصویر بعدی، اطلاعات زیر را مشاهده می کنید:

  • Sender: فرستنده بیت کوین
  • Network Fee: کارمزد شبکه
  • Confirmations: تاییدیه ها
  • Transaction time: زمان تراکنش

برای مشاهده جزئیات روی گزینه “MORE DETAILS” کلیک کنید.

چگونه می‌توانید با استفاده Trust Wallet بیت کوین ارسال کنید؟

اکنون شما در کیف پول تراست صاحب بیت کوین هستید. می توانید بیت کوین را به هر آدرس بیت کوینی که مدنظرتان هست، ارسال کنید. برای مثال، می توانید برای دوست تان که خارج از کشور هست، بیت کوین ارسال کنید. کافیست که آدرس بیت کوین او را بگیرید و در کیف پول تراست ولت وارد کنید.

آموزش ها را با مثالی از ارسال بیت کوین از تراست ولت به صرافی ارز دیجیتال والکس ادامه می دهیم. فرض کنید شما می خواهید از تراست ولت به کیف پول تان در والکس بیت کوین ارسال کنید. مراحل زیر را انجام دهید:

در والکس روی گزینه “واریز” برای بیت کوین کلیک کنید.

آدرس بیت کوین خودتان در والکس را مشاهده می کنید.

روی گزینه “کپی” کلیک کنید.

خب، وقت آن رسیده که به آدرس بیت کوین تان در والکس بیت کوین واریز کنید.

روی گزینه “Bitcoin” در تراست ولت کلیک کنید.

برای ارسال بیت کوین، روی گزینه “Send” کلیک کنید.

در بخش “Recipient Address”، آدرسی که می خواهید به آن بیت کوین ارسال شود را وارد کنید (آدرس گیرنده):

  • برای مثال، آدرس بیت کوین خودتان در والکس را که در مرحله قبلی کپی کردیم، در اینجا PASTE کنید.
  • در بخش Amount مقدار بیت کوینی که می خواهید ارسال شود را وارد کنید.
  • روی گزینه CONTINUE کلیک کنید.

در تصویر زیر، آدرس گیرنده بیت کوین و کارمزد شبکه را مشاهده می کنید.

اطلاعات را چک کرده و روی گزینه “SEND” کلیک کنید (اگر بیت کوین کافی برای پرداخت کارمزد شبکه را نداشته باشید، پیغام Insufficient BTC to cover network fee به شما نمایش داده می شود و درخواست شما قابل انجام نیست. باید موجودی بیت کوین خودتان را افزایش دهید).

با کلیک بر روی گزینه “SEND”، درخواست شما ثبت می شود. منتظر بمانید تا تراکنش شما در شبکه تایید شود. برای مشاهده جزئیات، روی بخش “Pending Transaction” کلیک کنید.

آدرس گیرنده بیت کوین و سایر اطلاعات را مشاهده می کنید. همانطور که می بینید، هنوز تاییدیه ای برای تراکنش موردنظر در شبکه انجام نشده است.

بعد از گذشت مدتی، تراست ولت را چک کنید. مشاهده می کنید که از موجودی بیت کوین کم شده است، بنابراین تراکنش قبلی انجام شده است. روی گزینه “Bitcoin” کلیک کنید.

می بینید که درخواست ما انجام شده و گزارش Sent قابل مشاهده است. روی گزینه “Sent” کلیک کنید.

مشاهده می کنید که تراکنش با گرفتن ۱۵ تاییدیه از شبکه انجام و بیت کوین به والکس منتقل شده است. برای مشاهده جزئیات روی گزینه “MORE DETAILS” کلیک کنید.

جزئیات ارسال بیت کوین خودتان را مشاهده می کنید.

پاسخ به ۶ سوال رایج در مورد تراست ولت

۱. آیا ترتیب نوشتن ۱۲ کلمه بازیابی مهم است؟

بله؛ ترتیب نوشتن کلمات بازیابی مهم است و در جای امن آنها را نگهداری کنید.

۲. آیا تراست ولت کد تایید دو مرحله ای دارد؟

خیر؛ امکان استفاده از کد تایید دو مرحله ای برای کیف پول تراست ولت وجود ندارد و این مورد یکی از معایب این کیف پول است.

۳. چگونه در تراست ولت، کد هش معامله را مشاهده کنیم؟

برای هر معامله (چه دریافت و چه ارسال)، در تراست ولت با کلیک بر روی گزینه “MORE DETAILS”، می توانید هش معامله را ببینید (این بخش در مقاله آموزش داده شد). به صورت خلاصه، برای مشاهده کد تراکنش یا همان کد هش در تراست ولت، ۴ مرحله زیر را انجام دهید:

  1. رمزارز موردنظرتان را انتخاب کنید.
  2. روی تراکنش موردنظرتان کنید (تراکنش های ارسالی یا تراکنش های دریافتی).
  3. روی بخش “MORE DETAILS” کلیک کنید.
  4. یک صفحه وب باز می شود که جزئیات تراکنش را به شما نشان می دهد؛ مانند Hash و Transaction Fee

۴. آیا خطر تحریم و مسدود شدن کیف پول تراست ولت برای کاربران ایرانی وجود دارد؟

کاربران ایرانی در حال استفاده از کیف پول تراست هستند و تاکنون حساب ایرانی ها در این کیف پول مسدود نشده است.
کیف تراست یک کیف پول غیرمتمرکز هست اما چون این کیف پول با بایننس کار می کند، احتمال تحریم کاربران ایرانی وجود دارد (احتمال خیلی کم). بنابراین اگر نگران تحریم هستید، می توانید از آی پی ثابت یک کشور دیگر برای کیف پول تراست استفاده کنید تا خیالتان بابت تحریم راحت شود.

این نکته را به خاطر داشته باشید که تحریم کیف پول بیت کوین به این معنا نیست که بیت کوین های شما از بین می رود. در صورتی که از کیف پول تان بک آپ گرفته باشید، هیچ مشکلی از نظر تحریم، دارایی شما را تهدید نمی کند.
اگر کیف پول شما تحریم شود، با استفاده از بک آپ (نسخه پشتیبان)، می توانید موجودی را به کیف پول دیگری منتقل کنید.

۵. چگونه می توانیم از کیف پول تراست والت، پول ریالی یا دلاری برداشت کنیم؟

تراست ولت کیف پولی برای نگهداری، ارسال و دریافت رمزارزهاست و امکان برداشت ریالی یا دلاری در آن وجود ندارد. ارز موردنظر خودتان را به یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی انتقال دهید و آنجا بفروشید. مبلغ ریالی معامله به حساب شما واریز می شود.

۶. آیا امکان تبدیل ارزها به یکدیگر در تراست ولت وجود دارد (چنج کردن ارزها)؟

بله؛ در کیف پول تراست ولت می توانید ارزها را به یکدیگر تبدیل کنید. برای اینکار، به صورت زیر عمل کنید:

در صفحه اصلی تراست ولت، روی آیکن دو فلش کلیک کنید.

با استفاده از گزینه Swap می توانید تبدیل ارزها را انجام دهید. برای استفاده از Swap باید کارمزد پرداخت کنید. در این بخش، ۲ توکن زیر را باید مشخص کنید:

  1. توکنی که می خواهید پرداخت کنید و آن را در کیف پول خودتان دارید (You Pay).
  2. توکنی که می خواهید دریافت کنید (You Get).

به صورت پیش‌فرض، ارز BNB به عنوان ارز پرداختی و ارز MITH به عنوان ارز دریافتی فعال است. با کلیک بر روی هر کدام از این ارزها، می توانید آنها را به ارز موردنظر تغییر دهید.

برای مثال، ما می خواهیم مقداری اتریوم (ETH) به را به تتر (USDT) تبدیل کنیم. مراحل زیر را انجام دهید:

روی BNB کلیک کنید.

ارزی که می خواهید پرداخت کنید را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید.

ارزی که می خواهید دریافت کنید را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید.

در این مرحله، مقدار اتریومی که می خواهید پرداخت کنید و در ازای آن تتر دریافت کنید را وارد نمایید. برای مثال، ما می خواهیم ۰.۰۵ اتر پرداخت کرده و معادل آن تتر دریافت کنیم (حدود ۱۹ تتر). بعد از وارد کردن میزان ارز پرداختی، روی گزینه NEXT کلیک کنید.

با کلیک بر روی گزینه NEXT، صفحه تایید تراکنش (Confirm Transaction) به شما نشان داده می شود. اطلاعاتی مانند میزان ارز پرداختی و دریافتی و کارمزد شبکه را مشاهده می کنید.

اگر کارمزد و موجودی ارز پرداختی شما برای انجام تراکنش کافی باشد، می توانید با کلیک بر روی گزینه SEND، معامله را تایید کنید. اما اگر موجودی شما کافی نباشد، مانند تصویر زیر، پیغام “کافی نبودن موجودی اتریوم” را مشاهده می کنید. برای اینکه بتوانیم معامله را انجام دهیم، باید موجودی اتریوم را در کیف پول مان افزایش دهیم (ما اینکار را انجام ندادیم، چرا که برای دریافت ۱۹ عدد تتر، باید ۲۸ دلار! کارمزد پرداخت کنیم؛ بنابراین از انجام این تراکنش منصرف شدیم).

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، برای انجام این تراکنش باید ۰.۰۷۴۶۲ اتر بپردازیم که کارمزد زیادی هست (حدود ۲۸ دلار). برای معاملات کوچک مانند معامله ای که ما قصد انجام آن را داشتیم، این کارمزدها اصلاً به صرفه نیست. کارمزد تبدیل ارزها به هم و انجام معاملات در کیف پول های ارز دیجیتال بالاست و توصیه می‌کنیم از این کیف پول تنها برای نگهداری، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

صحبت پایانی

نگهداری ارزهای دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بعد از خرید ارز دیجیتال می توانید آن را در صرافی نگهداری کنید. یک روش دیگر این است که از یک کیف پول شخصی استفاده کنید و ارزهای دیجیتال خود را به این کیف پول انتقال دهید. یکی از معتبرین کیف پول های نرم افزاری برای نگهدای، دریافت و ارسال ارزهای دیجیتال، Trust Wallet است.

برای آشنایی با نحوه استیکینگ در این کیف پول اینجا را کلیک کنید.

نوشته های مشابه

‫۲۸ دیدگاه ها

  1. سلام دوست عزیز مامقداری DOT در صرافی کوینکس خریداری کردیم و به کیف پول تراست ولت انتقال دادیم حالا می خواهیم برای فروشش دوباره به صرافی انتقال بدیم ولی میزان کارمزد صفر بوده و نوع تراکنش خطا می دهد علتش چیه ؟

      1. سلام من از صرافی آبان تتر مقداری دوج به تراست ولت انتقال دادم ، ولی با گذشت ۵ ساعت هنوز به حساب تراست نیومده ، پشتیبانی صرافی میگه ما درخواست وجه رو زدیم و باید از تراست ولت پیگیری کنیم، چجوری میشه پیگیری کرد؟؟؟!!!!

    1. سلام به طور مستقیم امکانش نیست. شما باید ابتدا ایاس رو به بایننس کوین تبدیل کنید و بعد به تراست ولت منتقل کنید. بعدش داخل تراست ولت دوباره بایننس کوین رو به ایاس تبدیل کنید

  2. سلام من QTUM خریدم وانتقال دادم به تراست ولت انتقال شده ولی CONFIRMATIONS آن چندین ساعته تایید نشده احتراما راهنمایی میکنید..

    1. سلام
      گاهی اوقات این انتقال تا ۸ ساعت طول میکشه تا انجام شه. اگه بیشتر طول کشید باید از طریق صرافی که خریدید پیگیری کنید

  3. سلام .
    اژفا میشه نحوه انتقال ارز از دو‌کیف پول تراست و به هم توضیح بدید . مثلا میخوام ارز گیفتو از کیف پول تراست والت همسرم به کیف پول تراست والت خودم انتقال بدم چطوری امکانش هست ؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  4. درود عزیز. بابت مطالب خوبتون ممنون و سپاسگزارم.
    ببخشید اگه بخوایم ارز chz رو به تراست والت انتقال بدهم، قالب trc20 نداره. فقط bep و erc20 داره که ظاهرا کارمزد زیاد داره. ممنون اگه راهنمایی کنید.

  5. سلام خسته نباشید
    ببخشید من میخواستم از تراست والتم تتر انتقال بدم به یه صرافی که تبدیل بشه به ریال همش خطا میده مشکل کجاست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

  6. سلام ، من نرم افزار رو تازه نصب کردم . ( آیفون و اپ استور ) میخوام بدونم با توجه به اینکه احتمال تحریم همیشه بالاس (مخصوصا واسه اپل ، چ از جانب ایران چ از جانب کشور های خارجی ) بهتر نیست با آیپی کشور دیه کار کنیم ؟ من الان چطوری میتونم ریجن و کشور والت رو در تراست ولت عوض کنم ؟ و اینکه کانکت شدن با آیپی های مختلف به یک تراست ولت مشکل امنیتی و … ایجاد نمیکنه ؟
    تشکر

  7. سلام خسته نباشید
    من شیبا اینو گرفتم از کوینکس و حالا میخوام انتقال بدم به تراست ولت ولی تقریبا نصف شیبایی که خریدم و میخواد کارمزد بگیره
    بنظرتون بمونه تو همون کیف پول کوینکسم ؟ و ایا بعد ها موقع تبدیل و دریافت پول هم یعنی نصف میکنه پولم و یا فقط برا انتقال به تراست ولت انقد گارمز خواست ؟

    1. سلام. فرقی نداره به کجا انتقال بدید. کارمزد انتقال برای ارزهایی بر پایه اتریوم بالاست و نمیشه کاریش کرد. بهترین کار اینه بزارین توی همون کوینکس بمونه تا زمانی که بخواین بفروشین و به تتر تبدیل کنید که اون موقع کارمزد خیلی پایینه و فقط با یک تتر می تونید دارایی خودتون رو نقد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا