اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

کیف پول های Alameda بیش از ۱.۷ میلیون دلار از طریق میکسرهای رمزنگاری یک شبه قیف می کنند

داده ها به دلیل استفاده از ابزارهای اختلاط و برنامه ریزی گسترده برای پنهان کردن مسیرهای تراکنش، امکان وجود انحلال دهندگان در پشت نقل و انتقالات صندوق را نفی می کند.

۳۰ کیف پول رمزنگاری مرتبط با Alameda Research، شرکت خواهر ورشکسته صرافی ارزهای دیجیتال FTX، در ۲۸ دسامبر پس از چهار هفته عدم فعالیت فعال شدند. این کیف پول ها بیش از ۱.۷ میلیون دلار دارایی های رمزنگاری شده را از طریق خدمات مختلف اختلاط کریپتو مبادله و ترکیب کردند.

میکسرهای رمزنگاری اغلب توسط استثمارگران و مجرمان بازار برای پنهان کردن مسیر تراکنش استفاده می‌شود تا وجوه به منبع اصلی قابل ردیابی نباشد.

همانطور که Cointelegraph در ۲۸ دسامبر گزارش داد، جابجایی ناگهانی وجوه از کیف پول های Alameda تنها چند روز پس از آزادی Sam Bankman Fried به قید وثیقه، باعث ایجاد شک در جامعه ارزهای دیجیتال شد.

تقریباً ۲۴ ساعت بعد، به نظر می رسد مقصر پشت این نقل و انتقالات وجوه از برنامه ریزی گسترده برای پنهان کردن مسیرهای تراکنش استفاده کرده است.

بر اساس داده های به اشتراک گذاشته شده توسط گروه پزشکی قانونی رمزارز Arkham، اولین انتقال وجوه با چندین آدرس Alameda شروع شد که توکن ها را با Ether /Tether تعویض کردند و آنها را به میکسرهای رمزنگاری ارسال کردند.

اکثر این انتقال ها به دو کیف پول اصلی ردیابی شدند که با 0xe5D و 0x971 شروع می شوند.

 

انتقال وجوه از کیف پول Alameda

 

توکن‌های کیف پول Alameda ابتدا به آدرسی که با 0x738 شروع می‌شود و سپس به آدرس 0x64e ارسال می‌شود. این کیف پول 0x64e سپس ETH را تقسیم می کند و آن را به کیف پول های کوچکتر، در اندازه های عموماً ۲۰۰۰۰۰ و ۵۰۰۰۰ دلار می فرستد. پس از آن برای میکسرهایی مانند Fixedfloat و ChangeNOW ارسال شد.

انتقال اتریوم اتریوم به کیف پول های کوچکتر

 

کیف پول دیگری برای مبادله با استیبل کوین استفاده شد، جایی که دارایی های کیف پول ابتدا به USDT مبادله شد و سپس به Fixedfloat ارسال شد.

در مجموع ۸۰۰۰۰۰ USDT با استفاده از میکسر مبادله شد، در حالی که ۴۰۰۰۰۰ USDT دیگر از طریق روش های دیگر قیف شد. ۲۰۰۰۰۰ USDT بیشتر از استیبل کوین ها با استفاده از renBTC به شبکه بیت کوین ارسال شد.

در مجموع، ۱.۷ میلیون دلار وجوه مبادله و از طریق خدمات مختلف اختلاط به شرح زیر ارسال شد:

•  ۲۷۰.۵ اتریوم از طریق ChangeNOW (~325 هزار دلار)

•  ۸۰۰۰۰۰ USDT از طریق Fixedfloat

•  ۲۰۰۰۰۰ USDT از طریق Curve SynthSwap به بیت کوین بومی

•  ۲۰۰۰۰۰ USDT از طریق Airswap

• ۲۰۰۰۰۰ USDT از طریق سایر خدمات اختلاط کریپتو

جابه‌جایی وجوه از کیف پول Alameda که از طریق ابزارهای ترکیبی انجام می‌شود، سر و صدای زیادی در جامعه رمزنگاری ایجاد کرد.

بسیاری زمان نقل و انتقالات وجوه را زیر سوال می برند در حالی که برخی دیگر به استفاده از خدمات اختلاط و ناتوانی مقامات در جلوگیری از چنین امری علیرغم قضاوت فرعی اشاره می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا