ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بایننس در مقابل SEC: بحث صنعت کریپتو «تای چی» در مقابل «عملیات Chokepoint 2.0»

شکایت SEC تنها چند ماه پس از شکایت CFTC علیه بایننس، تشدید مشکلات نظارتی آن در ایالات متحده صورت می گیرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه بایننس ، نهاد صرافی مستقر در ایالات متحده و مدیر عامل آن، Changpeng Zhao، به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار اتهاماتی ارائه کرده است.

در ۵ ژوئن، SEC سیزده اتهام علیه بایننس در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه کلمبیا به دلیل ادعاهایی مبنی بر گمراه کردن سرمایه گذاران و سوء استفاده از وجوه مشتریان توسط شرکت مطرح کرد.

اتهامات سوء استفاده از وجوه مشتریان و نقض مقررات بانکی ایالات متحده برای اولین بار در گزارشی که رویترز در هفته آخر ماه می منتشر کرد، مطرح شد.

در آن زمان، بایننس همه اتهامات را رد کرده بود و این گزارش را فهرستی از تئوری های توطئه نامید .

به گفته رگولاتور، بایننس میلیاردها دلار در دارایی‌های کاربر را مخلوط کرده و به طور مخفیانه آنها را به یک شرکت دیگر تحت کنترل CZ منتقل کرده است.

این اتهامات شامل گمراه کردن سرمایه گذاران از طریق ارائه نادرست اثربخشی مکانیسم های شرکت برای شناسایی و جلوگیری از معاملات دستکاری شده بود.

رگولاتورها همچنین ادعا کردند که بایننس به اندازه کافی برای جلوگیری از استفاده سرمایه گذاران آمریکایی از صرافی بدون مجوز آن اقدام نکرده است.

برخی از اتهامات کلیدی در دادخواست عبارتند از:

ژائو و بایننس به طور مخفیانه عملیات پلتفرم Binance.US را در پشت صحنه کنترل می کردند.

ژائو و بایننس کنترل دارایی های مشتریان پلتفرم را اعمال می کنند و به آنها اجازه می دهند دارایی های مشتری را با هم ترکیب کنند.

BAM Trading (شرکتی که Binance.US را کنترل می کند) سرمایه گذاران را در مورد عدم وجود کنترل های تجاری بر روی پلت فرم Binance.US گمراه کرد.

بایننس و BAM Trading مبادلات اوراق بهادار ملی ثبت نشده، کارگزاران معامله و آژانس های تسویه حساب را اداره می کردند.

بایننس و BAM Trading در فروش اوراق بهادار، از جمله دارایی های رمزنگاری شده خود BNB، BUSD و برخی از محصولات وام دهنده رمزنگاری؛ و برنامه staking-as-a-service بایننس شرکت داشتند.

لیست ۱۳ اتهامی علیه صرافی ارزهای دیجیتال توسط SEC در عرض چند ماه پس از شکایت دیگری از سوی کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) در ماه مارس ارائه شد که واکنش‌های مختلفی را از سوی جامعه کریپتوها در پی داشت که مهم‌ترین آنها اختلاف بر سر بایننس بود.

رویکرد – به نام “تای چی” – و تنظیم کننده های ایالات متحده “عملیات Chokepoint 2.0” را ادعا کردند.

مرجع “تای چی” از گزارش فوربس در سال ۲۰۲۰ ناشی می شود که ادعا می کرد بایننس یک سری اقدامات را برای فرار از قانونگذاران در ایالات متحده انجام داده است و به سندی اشاره می کند که آن را “نهاد تای چی” نامیده است.

تای چی یک اصطلاح چینی است که برای توصیف روشی برای اجتناب از مسئولیت استفاده می شود. در آن زمان، بایننس تهدید کرد که از فوربس به خاطر این ادعاها شکایت خواهد کرد.

Operation Chokepoint 2.0 اصطلاحی است که توسط نیک کارتر، یکی از بنیانگذاران Coin Metrics برای اشاره به تلاش ادعایی قانونگذاران و قانونگذاران ایالات متحده برای خفه کردن رشد صنعت کریپتو استفاده می شود .

هر دو تئوری در ۵ ژوئن پس از شکایت SEC، با بنیانگذار کاردانو، چارلز هوکینسون، تئوری عملیات Chokepoint 2.0 را تقویت کرد.

هاسکینسون مدعی شد که گام بعدی SEC در یک سری اقدامات، پیاده سازی    chokepoint 2.0 در ایالات متحده است.

هدف نهایی، یک CBDC (ارز دیجیتال بانک مرکزی) مبتنی بر دستور کار است که با تعداد انگشت شماری از بانک‌های بزرگ و کنترل تمام جنبه‌های زندگی مالی شما همکاری می‌کند.

چارلز هاسکینسون:

“با توجه به بایننس، من شکایت SEC را مطالعه می کنم. این بیش از ۱۳۰ صفحه است، اما به نظر می رسد مرحله بعدی در یک سری مراحل برای پیاده سازی chokepoint 2.0 در ایالات متحده باشد. هدف نهایی، یک CBDC مبتنی بر دستور کار است که با تعداد انگشت شماری از بانک های عظیم و کنترل سرتاسر همکاری می کند.”

برخی از اعضای کریپتو توییتر که نگرانی های خود را در مورد مشکلات نظارتی بایننس ابراز کرده اند، ادعا کردند که نظریه Operation Chokepoint 2.0 چیزی بیش از یک توطئه نیست، زیرا صرافی به وضوح در حال فروش اوراق بهادار است.

تای چی در خود شکایت SEC مورد اشاره قرار گرفت و باعث شد برخی از اعضای کریپتو توییتر گزارش ۲۰۲۰ را به یاد بیاورند.

“بایننس طرحی به نام «طرح تای چی» داشت که به منظور آشکار کردن، به تعویق انداختن و حل تنش‌های اجرایی ایجادشده در ایالات متحده بود.

از آنجا که مشخص شد تجارت ایالات متحده قوانین را نقض می کند، CZ می خواست به هدایت سرمایه گذاران VIP ایالات متحده به خارج از کشور کمک کند تا قابلیت انکار قابل قبولی ایجاد کند.”

بسیاری از اعضای جامعه کریپتو معتقد بودند که شکایت علیه بایننس غیرعادی است، زیرا تنظیم کننده به ندرت از مدیران اجرایی نام می برد. بنابراین، بایننس در بهترین حالت ممکن است به دنبال تسویه حساب گسترده باشد.

برخی نیز به سرعت به مردم یادآوری کردند که این اتهامات علیه بازوی آمریکایی بایننس است که بخش کوچکی از حجم معاملات جهانی بورس را مدیریت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا