ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

یکی از بنیانگذاران اپل در دعوای کلاهبرداری بیت کوین در مقابل یوتیوب پیروز شد

استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل، برنده آخرین دور در نبرد دادگاه علیه یوتیوب بر سر استفاده از ویدیوهای اصلاح شده که شبیه او در یک کلاهبرداری بیت کوین در سال ۲۰۲۰ استفاده شده است، شده است .

آخرین حکم دادگاه تجدیدنظر حکم دادگاه بدوی را که یوتیوب را از هر گونه مسئولیتی مبرا می کرد، رد کرد.

بلومبرگ گزارش داد که یک دادگاه تجدید نظر در سن خوزه حکم داد که یوتیوب نمی تواند به قانون ارتباطات بحث برانگیز تکیه کند تا مسئولیت کلاهبرداری را که از محبوبیت بنیانگذار اپل با استفاده از یک ویدیوی اصلاح شده برای کلاهبرداری از مردم سوء استفاده کرده است، سلب کند .

آخرین حکم به وزنیاک اجازه می‌دهد که به شکایت علیه پلتفرم پخش ویدیو ادامه دهد و به طور بالقوه راه را برای تغییر در قانون فدرال برای محافظت از پلتفرم‌های پخش ویدیو مانند یوتیوب در برابر هرگونه مسئولیتی که همراه با ویدیوهای ارسال شده در این پلتفرم وجود دارد، هموار می‌کند.

بنیانگذار اپل و ۱۷ نفر دیگر، از جمله بیل گیتس، ایلان ماسک و مایکل دل، در سال ۲۰۲۰ پس از انتشار ویدیوهای اصلاح شده در مورد تبلیغ یک کلاهبرداری جعلی در یوتیوب، علیه یوتیوب و شرکت مادرش، گوگل، شکایت کردند.

ویدئوی تنظیم‌شده متن و تصاویر اضافی اضافه کرد که وعده بیت‌کوین رایگان را می‌داد، و از بینندگان خواسته شد تا بیت‌کوین را به آدرس خاصی بفرستند تا دو برابر پول دریافت کنند.

آخرین حکم دادگاه تجدید نظر به عنوان یک پیروزی قابل توجه برای وزنیاک و دیگران تلقی می شود، زیرا یک قاضی دادگاه عالی شهرستان سانتا کلارا در سال ۲۰۲۲ حکم داد که شرکت ها تحت بخش ۲۳۰ قانون نجابت ارتباطات از مسئولیت محافظت می شوند.

قضات دادگاه تجدید نظر مشاهده کردند که کانال های محبوب یوتیوب اغلب برای تبلیغ کلاهبرداری هک می شوند.

گوگل و یوتیوب مسئول “مشارکت مادی” در این کلاهبرداری با “ارائه نشان های تایید برای کانال های یوتیوب ربوده شده” هستند.

زمانی که کانال‌ها شروع به ارسال ویدیوهای کلاهبرداری کردند، پلتفرم نتوانست این نشان‌های تأیید را حذف کند، در حالی که به یکی از آنها در طول فرآیند کلاهبرداری، نشان تأیید اعطا شد.

بنابراین، دادگاه تجدیدنظر مشاهده کرد که شرکت‌ها ممکن است با مصونیت بخش ۲۳۰ محافظت نشوند، زیرا با راستی‌آزمایی به کلاهبرداری کمک کرده است.

جو کوچت، وکیل وزنایک، گفت: این حکم نشان می‌دهد که چگونه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند گوگل و یوتیوب مسئولیت اعمال خود را بر عهده می‌گیرند و نمی‌توانند از بخش ۲۳۰ به عنوان سپر کامل رفتار خود استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا